Un home de mitjana edat ha mort aquest dimecres a Barcelona després d'haver estat emmanillat pels Mossos d'Esquadra a la plaça Molina de la ciutat comtal, segons les primeres informacions facilitades pel cos de seguretat autonòmic. Les mateixes informacions indiquen que l'home estava molestant clients d'un forn i que els agents han intentat identificar-lo sense èxit. Després de demanar reforços l'han reduït i li han posat les manilles. En veure que no es trobava bé, però, les hi han tret i han intentat reanimar-lo. El Sistema d'Emergències Mèdiques l'ha traslladat a l'hospital, i no queda clar si ha mort durant el trajecte o ja al centre hospitalari. Afers Interns ha obert una investigació.
Els fets han tingut lloc cap a les 18.20 h. Els responsables d'un forn de pa han trucat als Mossos alertant que un individu molestava els clients a la terrassa i no volia marxar. Una patrulla hi ha anat i ha intentat identificar-lo, però s'han trobat amb l'actitud hostil de l'home, aparentment molt alterat, segons han explicat els Mossos. La patrulla ha demanat reforços fins a formar un grup de set policies, que han aconseguit emmanillar l'individu sense utilitzar defenses, també segons el cos policial.
Ha estat aleshores que els agents han vist que l'home no es trobava bé. Li han tret les manilles i li han practicat maniobres de reanimació amb l'ajuda de diverses persones, segons l'explicació que ha donat el cos. A la nota que han fet pública posteriorment, els Mossos han atribuït el fet a un procés d'aturada càrdio-respiratòria.
En paral·lel, a les 18.45 h han arribat efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) que han traslladat l'home a un centre hospitalari. No queda clar si ha mort un cop al centre o durant el trajecte.
Els Mossos d'Esquadra han volgut puntualitzar que des del primer moment s'ha obert una informació reservada d'afers interns sobre el cas. En paral·lel, els investigadors que s'han desplaçat fins al lloc dels fets també investiguen l'actuació dels agents.
Mor després d'haver estat emmanillat pels Mossos a Barcelona
Societat
Els agents comproven que l'individu no es trobava bé, li treuen les manilles i li practiquen maniobres de reanimació
ARA A PORTADA
Publicat el
02 d’abril de 2014 a
les 20:53
Et pot interessar
-
Societat
Com bloquegen alguns ajuntaments l'obligació d'empadronar tothom al seu municipi?
-
Societat
Mor un vianant de 86 anys atropellat per un vehicle de neteja al carrer Tarragona de Barcelona
-
Societat Els Agents Rurals confirmen que l'incendi de Sentmenat es va originar arran d'una màquina que es va incendiar
-
Societat
Catalunya obre el mercat de les ITV: nous operadors i preus lliures amb la nova llei
-
Societat L'aeroport del Prat bat un nou rècord i supera els 28 milions de passatgers en un nou semestre a l'alça
-
Societat La compravenda d'habitatge cau un 5,6% interanual el maig
