El tinent fiscal del Tribunal Suprem, Juan Ignacio Campos, encarregat de les diligències de recerca relatives a Joan Carles I, ha mort aquest dimecres a Madrid. Va ser el juny del 2020 quan va assumir la coordinació de les diligències per presumpta corrupció i frau a Hisenda que afecten el rei emèrit espanyol.
Campos, de perfil progressista, ocupava un dels llocs més alts dins com a fiscal dins la sala del Tribunal Suprem des de l'any 2005, a més d'exercir de delegat en matèria de delictes econòmics. També va ser fundador de la Unió Progressista de Fiscals (UPF), a la qual va pertànyer l'actual fiscal general de l'Estat, Dolores Delgado.
Fiscal des del 1978, Campos va ser destinat a Barcelona fins al 1982 i posteriorment va ser destinat a Madrid, on el 1990 va aconseguir el lloc de tinent fiscal. El 1994 va ser nomenat fiscal de la secretaria tècnica i només dos anys més tard va accedir al Suprem, sent dels fiscals més joves en assolir l'alt tribunal.
En ser nomenat per liderar la investigació sobre l'emèrit, la Fiscalia va destacar que Campos pertanyia "a la més alta categoria de la carrera fiscal" i reunia "una extraordinària qualificació i experiència". Campos ha mort als 71 anys després d'un càncer que patia des de feia diversos anys.
[h3]Casos Lucrecia, Malaya i Gürtel[/h3]
Durant el seu pas per la fiscalia de Madrid va destacar el seu paper en el cas de l'assassinat el 1992 de la immigrant dominicana Lucrecia Pérez a l'antiga discoteca Four Roses de la capital espanyola. Va ser una sentència històrica per ser la primera mort reconeguda com a víctima del racisme i la xenofòbia a l'Estat.
Ja en arribar al Tribunal Suprem, Campos va portar molts assumptes de terrorisme d'ETA i va coordinar la tasca de la Fiscalia en causes com la del "cas Malaia" per corrupció urbanística a Màlaga o el "cas Gürtel".
Malgrat l'impacte mediàtic de totes aquestes causes, però, Campos va aconseguir allunyar-se dels focus, centrant-se en la seva labor com a coordinador de causes econòmiques d'alta dificultat i com a professor de les oposicions d'aspirants a jutges i fiscals.
[plantillavirals]
Mor el fiscal del Suprem que investigava Joan Carles I
Societat
Juan Ignacio Campos, de perfil progressista, ha perdut la vida a causa d'un càncer que patia des de feia anys
- Juan Ignacio Campos, en una imatge d'arxiu -
- Fiscalia
ARA A PORTADA
-
Societat Escola inclusiva: radiografia d'un «canvi de paradigma» que s'ha quedat a mitges Gerard Mira
-
Política Més llibres i més càlcul mental: Govern i oposició exploren com revisar el model per reflotar l'educació Bernat Surroca Albet
-
Política La Paeria prohibeix l'ús del vel integral als carrers amb els vots de PSC, Junts i Vox Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Junts torna a negociar amb el govern espanyol per desbloquejar el decret antidesnonaments Natàlia Pinyol
Publicat el
15 de desembre de 2021 a
les 17:16
Et pot interessar
-
Societat
Un avió aterra d’emergència a l'aeroport del Prat després de detectar foc en un motor
-
Societat
Renfe denuncia un robatori de dades d’usuaris a través de servidors d’Adif
-
Societat
Els busos de TMB anuncien set noves jornades de vaga parcial a l’octubre
-
Societat
El pèndol castiga l'educació
-
Societat
El jutge dona 72 hores a la parella de l’arquitecte Josep Juanpere per pagar la fiança i evitar la presó
-
Societat
Controlat el segon incendi de vegetació a Collserola en un mes
