El president del grup Vall Companys, Josep Vall Palou, ha mort aquest dimarts als 66 anys després d'una llarga malaltia. L'empresari, que havia reorganitzat recentment el seu grup empresarial a través de la Fundació Fenec, era propietari d'un imperi fundat el 1965 que factura 1.300 milions d'euros i que té associades 2.100 granges.
Vall Companys va iniciar la seva activitat amb la compra de la farinera La Meta a Lleida dedicant-se a les farines panificables i aprofitant els subproductes per fabricar els seus primers pinsos amb la primera experiència d'integració en una granja de porcs, creant un model per a tot el sector.
Instal·lada al polígon El Segre de la ciutat, l'empresa va començar en els anys seixanta la seva activitat en el sector avícola per consolidar la integració ramadera que li donava bons resultats en el porcí.
Expansió empresarial a finals dels anys 70
El 1977 va adquirir Gepesa, fàbrica de pinsos de Vic, i de 1980 a 1990 va créixer en volum i va iniciar el seu negoci de medicaments amb Mevet. Va continuar la seva expansió per tot l'Estat amb la incubadora avícola Pondex i la compra de Agroturia a València en 1993.
La verticalització arribaria després amb la incorporació dels escorxadors de porcí i boví Patel, de Vic; Càrnies Frivall, de Conca; Frimancha, de Valdepeñas, sales d'especejament d'aus Costa (Girona) i Torrent (Barcelona).
El grup va créixer amb una nova fàbrica de pinso i un centre d'inseminació artificial de porcí de Agrocesa (Valladolid) i va fer un salt en la verticalització avícola amb la compra dels actius de la multinacional francesa Doux a Espanya.
Mor Josep Vall Palou, president de l'empresa Vall Companys, als 66 anys
Societat
L'empresari, que havia reorganitzat recentment el seu grup a través de la Fundació Fenec, era propietari d'un imperi fundat el 1965
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
20 d’octubre de 2015 a
les 21:23
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
