L'escriptor i professor Llorenç Soldevila, estudiós de la literatura catalana, ha mort aquest dissabte als 72 anys, segons han confirmat fonts de la Conselleria de Cultura a Europa Press.
Al llarg de la seva carrera professional, Soldevila ha estudiat la Nova Cançó Catalana, s'ha especialitzat en les obres d'autors com Jacint Verdaguer, Josep Pla, Mercè Rodoreda i Jeroni Zanné, entre d'altres, i ha publicat el volum Geografia literària dels Països Catalans.
Soldevila, nascut a Monistrol de Montserrat (Barcelona) l'any 1950, era també doctor en Filologia Catalana i professor titular de la Universitat de Vic (Barcelona), i va exercir durant gairebé 30 anys de professor de secundària.
"S'ha mort l'escriptor Llorenç Soldevila. Va saber fer de l'ofici de professor de literatura una descoberta del territori i dels seus autors. Descansi en pau", ha lamentat la directora de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC), Izaskun Arretxe.
"Acabo de conèixer la trista notícia de la mort de Llorenç Soldevila, estimat company i professor, autor de tantes propostes didàctiques sobre la literatura catalana i de geografies i rutes literàries sobre la nostra literatura. El meu condol a familiars i amics", ha afegit la predecessora en el càrrec, Laura Borràs. I des d'Òmnium del Maresmes han transmès el següent missatge: "Lamentem la mort de Llorenç Soldevila, un pilar per la llengua i la cultura catalanes. El nostre condol a familiars i amics".
[plantillavirals]
Mor Llorenç Soldevila, referent de la literatura catalana
Fill de Monistrol de Montserrat, va exercir d'escriptor i professor i es va especialitzar en l'obra d'autors com Josep Pla i Mercè Rodoreda

- Llorenç Soldevila -
- Adrià Costa Rifà
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de desembre de 2022 a les 13:40
Et pot interessar
-
Societat Es reobre el trànsit a la nova Via Laietana després de tres anys d'obres
-
Societat Mor un motorista en un accident amb un microbús a Subirats
-
Societat Malestar a l’ANC per la reforma dels estatuts que impulsa la direcció de Lluís Llach
-
Societat Unes 3.000 persones es manifesten a Barcelona per l'Orgull LGTBI+ al marge de «la comercialització del Pride»
-
Societat El temps d'aquest diumenge: l'onada de calor s'intensifica i deixa quasi 30 comarques en alerta
-
Societat Un miler de persones protesten a Barcelona contra l'ampliació de l'aeroport: «Aconseguirem que no tiri endavant»