El nombre de víctimes per coronavirus entre les persones que viuen a residències de gent gran a Catalunya ha pujat aquest diumenge a 1.825, 162 més que el dissabte, segons informa el Departament de Salut.
Amb dades tancades a 12 d'abril, i segons la informació que fan arribar els propis centres, hi ha 3.659 persones que viuen a residències de gent gran que tenen diagnòstic de coronavirus, 284 més que ahir. Aquestes persones estan aïllades, estan sent tractades i la seva atenció segueix els protocols marcats pel Departament. A més, 1.113 residents estan hospitalitzats, 79 més que dissabte.
A Catalunya hi ha 64.093 persones grans que viuen en places residencials públiques i privades. Fins a aquesta data s'han confirmat també que hi ha 343 residències amb persones diagnosticades de coronavirus i 423 amb persones amb simptomatologia. El sistema català està format per 1.073 residències de gent gran.
96 morts més en hospitals i 699 nous positius
El Departament de Salut ha informat aquest diumenge a última hora que s'han registrat 699 nous casos de coronavirus a Catalunya, cosa que eleva la xifra total a 34.726. La dada de nous positius és la més baixa des del 23 de març i confirma que les restriccions imposades amb l'estat d'alarma i el confinament total de les últimes setmanes estan tenint efecte. A partir de dimarts (dilluns, a l'Estat), el govern espanyol ha ordenat aixecar el confinament total.
Pel que fa al nombre de morts, als hospitals se n'han registrat 96 en les últimes 24 hores que eleven la xifra total a 3.538 des que va començar la crisi. El nombre de morts diaris, que es manté alt, cau respecte dissabte, quan se'n van comptabilitzar 111 en centres sanitaris. Des de l'inici de la crisi s'han hagut d'ingressar 2.713 persones, 55 en les últimes hores.
La bona notícia són les altes hospitalàries, que continuen augmentant. En les últimes 24 hores se n'han comptabilitzat 627, que fan un total de 15.602 des que va començar la crisi.
Moren 162 avis de residències en 24 hores per coronavirus
Pugen a 1.825 els decessos en aquests espais, els més castigats per la crisi de la Covid-19

- Les dades de diumenge 12 d'abril -
- ND
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 12 d’abril de 2020 a les 22:12
Et pot interessar
-
Societat Més obres al Barça: l'Ajuntament dona llum verda a la reforma de la Masia
-
Societat Canvi de temps: alerta per pluges, tempestes i calamarsa en 17 comarques
-
Societat La demanda de cursos C1 de català per a estudiants i docents de la UPF es duplica en un any
-
Societat Així seran les noves màquines de venda de bitllets al metro de Barcelona