Moren tres militars espanyols a Almería

Han estat víctimes d'una explosió a l'interior d'una caserna

Publicat el 20 de maig de 2013 a les 17:25
Tres persones han mort i dues més han resultat ferides aquest migdia a causa d'una explosió a l'interior de la caserna de la Legió Álvarez Sotomayor de Viator, a Almeria. Les víctimes són dos brigades i un sergent de la Legió, segons ha informat el Ministeri de Defensa. Un dels ferit ha patit ferides de gravetat i ha estat traslladat a l'Hospital Torrecárdenas d'Almeria. Els fets han tingut lloc a dos quarts de tres del migdia en els locals de desactivació d'explosius del quarter, on les víctimes es trobaven a prop d'un morter situat en un BMR, un vehicle blindat lleuger de sis rodes amb plataforma, on s'hauria produït l'explosió.
 
Els brigades que han mort són Antonio Navarro García, nascut el 1967 i veí de Còrdova, que havia participat en missions a Bòsnia, Kosovo, Líban i Afganistan i era Tècnic en Desactivació d'Explosius (TEDAX), i Manuel Velasco Román, nascut el 1968 i veí de Humilladero (Màlaga), que també havia participat en missions a Bòsnia, Congo, Líban i Afganistan. El sergent que ha perdut la vida en l'explosió és José Francisco Prieto González, nascut el 1979 i veí d'Estepona (Màlaga). Havia participat en missions a Kosovo i Afganistan.
 
Els ferits són un sergent i un caporal de primera, dels quals ha estat traslladat a l'hospital Torrecárdenas d'Almeria i l'altre l'han pogut atendre a la infermeria del mateix quarter militar.