Els Mossos d'Esquadra han executat aquest dimecres l'ordre de desallotjament de la Mari i la seva filla menor d'edat, d'un local comercial al carrer Margarit del Poble-Sec, a Barcelona. L'empresa especialitzada en desallotjaments extrajudicials Desokupa -vinculada amb l'extrema dreta- també ha fet acte de presència al desnonament i els seus representants han pogut accedir a la zona perimetrada per la policia.
Fonts oficials dels Mossos expliquen a NacióDigital que Desokupa ha accedit a la zona restringida perquè actuava com a representant de la propietat. Les mateixes fonts apunten que la policia ha actuat per fer complir una sentència judicial ferma.
Des del Sindicat de Barri del Poble-sec expliquen que la propietat del local havia denunciat l'ocupació del local per via penal. La mare i la filla hi havien accedit després de no disposar de cap més alternativa habitacional.
El sindicat no tenia constància que el desallotjament estigués programat per avui i les fonts consultades asseguren que l'afectada no havia rebut cap notificació. Quan el col·lectiu s'ha assabentat del cas ha desplaçat desenes de persones fins al carrer Margarit amb la intenció d'aturar el desallotjament. Els Mossos han evitat que els activistes es concentressin a la porta de la finca.
La unitat antidesnonaments de l'Ajuntament de Barcelona s'ha desplaçat fins al Poble-sec i segons assegura el sindicat per ara el consistori ha ofert un allotjament temporal en un alberg a la Mari i la seva filla.
[noticiadiari]2/218567[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/218696[/noticiadiari]
Mossos i Desokupa desnonen una família amb una menor al Poble-sec
La policia argumenta que l'empresa de desallotjaments actuava en representació de la propietat
ARA A PORTADA
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
Mor el colpista Antonio Tejero hores després de desclassificar-se els papers del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
21 d’abril de 2021 a
les 13:47
Actualitzat el
21 d’abril de 2021 a les
15:19
Et pot interessar
-
Societat
Mor un motorista en xocar amb un camió a Sants-Montjuïc, a Barcelona
-
Societat
Estel Solé pateix un cas de catalanofòbia i anima a plantar cara: «Estem anestesiats i no ens encenem»
-
Societat
Veïns dels blocs Papallona i Sant Agustí denuncien fons per saltar-se topalls del lloguer
-
Societat
Catalunya no és un país per a infants
-
Societat
Educació fa una nova proposta salarial als sindicats, però la rebutgen per ser «més que insuficient»
-
Societat
Famílies, sindicats i patronals de la concertada exigeixen més recursos: «Caldria incorporar 3.300 docents»
