Els Mossos d'Esquadra han executat aquest dimecres l'ordre de desallotjament de la Mari i la seva filla menor d'edat, d'un local comercial al carrer Margarit del Poble-Sec, a Barcelona. L'empresa especialitzada en desallotjaments extrajudicials Desokupa -vinculada amb l'extrema dreta- també ha fet acte de presència al desnonament i els seus representants han pogut accedir a la zona perimetrada per la policia.
Fonts oficials dels Mossos expliquen a NacióDigital que Desokupa ha accedit a la zona restringida perquè actuava com a representant de la propietat. Les mateixes fonts apunten que la policia ha actuat per fer complir una sentència judicial ferma.
Des del Sindicat de Barri del Poble-sec expliquen que la propietat del local havia denunciat l'ocupació del local per via penal. La mare i la filla hi havien accedit després de no disposar de cap més alternativa habitacional.
El sindicat no tenia constància que el desallotjament estigués programat per avui i les fonts consultades asseguren que l'afectada no havia rebut cap notificació. Quan el col·lectiu s'ha assabentat del cas ha desplaçat desenes de persones fins al carrer Margarit amb la intenció d'aturar el desallotjament. Els Mossos han evitat que els activistes es concentressin a la porta de la finca.
La unitat antidesnonaments de l'Ajuntament de Barcelona s'ha desplaçat fins al Poble-sec i segons assegura el sindicat per ara el consistori ha ofert un allotjament temporal en un alberg a la Mari i la seva filla.
[noticiadiari]2/218567[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/218696[/noticiadiari]
Mossos i Desokupa desnonen una família amb una menor al Poble-sec
Societat
La policia argumenta que l'empresa de desallotjaments actuava en representació de la propietat
ARA A PORTADA
-
-
Política Feijóo suma PP, Vox i Junts exigint eleccions: «Sánchez governa contra la majoria de la cambra» Pep Martí i Vallverdú
-
Política Home d'Albiol i militant des dels 18: així és Juan Fernández, nou número dos del PP català Pep Martí i Vallverdú
-
Política Juan Fernández serà el secretari general del PP català i Lorena Roldán portaveu al Parlament Pep Martí i Vallverdú
-
Publicat el
21 d’abril de 2021 a
les 13:47
Actualitzat el
21 d’abril de 2021 a les
15:19
Et pot interessar
-
Societat
El 73,8% dels aspirants es presenten als exàmens per optar a una plaça pública
-
Societat
Dos bombers de Barcelona especialitzats en col·lapses estructurals viatgen a Veneçuela amb un equip de la Unió Europea
-
Societat
De fregar el notable a un suspens contundent: anatomia de la davallada en matemàtiques
-
Societat
Un ferit per arma de foc al Bon Pastor després d'una baralla
-
Societat Així funciona l'estafa amb què han robat 6.500 euros a una dona de 80 anys a Barcelona
-
Societat
L'Ajuntament de Tiana es personarà contra el detingut per l'incendi
