L'incompliment de les normes establertes per les sortides amb nens podria comportar sancions des de 601 euros, segons adverteix Legálitas. Per dir això es basen en la Llei de Seguretat Ciutadana, entenent que aquestes multes aniran en la mateixa línia que la resta de les sancions per no acatar les restriccions de mobilitat que fins al moment s'estan tramitant.
Així, la companyia d'assegurances i serveis jurídics apunta que podrien comportar una sanció de 601 euros les següents conductes: sortir amb els nens abans o després de l'horari permès (de 9.00 a 21.00 hores); sortir amb més de tres criatures a la vegada; accedir a parcs infantils, o estar a més d'un quilòmetre de distància del domicili.
La quantia de la multa, segons assenyalen, podria pujar fins als 1.500 euros si s'aprofita el passeig amb el nen per reunir-se amb altres pares o mares d'altres nens a xerrar o compartir el passeig. També podria augmentar la sanció, segons afegeixen, si el passeig es fa a molts quilòmetres de distància de l'habitatge, visitant algun lloc perifèric.
Per estimar aquestes sancions, Legálitas es basa en la Llei de Seguretat Ciutadana, concretament, en l'article 36.6 de l'esmentada norma en què es considera una infracció greu la "desobediència o resistència a l'autoritat o als seus agents en l'exercici de les seves funcions. Si bé, assenyala que, segons l'Advocacia General de l'Estat, ha d'existir necessàriament un requeriment exprés i individualitzat per part de l'agent de l'autoritat que no resulti atès, és a dir, que no pot ser qualificat automàticament com a infracció.
Segons els advocats de Legálitas, les multes que fins al moment han arribat als ciutadans per desobeir l'estat d'alarma, "solen trobar-se en el més baix d'aquesta franja, és a dir, en els 601 euros". En tot cas, matisen que les sancions depenen de la gravetat dels fets, i que "un agreujant és sortir en companyia d'altres persones.
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201036[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200785[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Multes de fins a 1.500 euros per incomplir les normes de les sortides amb criatures
Societat
Serveis jurídics avisen que saltar-se les indicacions pot comportar sancions de com a mínim 600 euros
- Un jove llegint des del seu balcó a Girona. -
- ACN
- La Rambla de Barcelona, epicentre de la diada de Sant Jordi, buida pel confinament -
- Martí Urgell
- Un sanitari atenent un pacient a l'UCI -
- Europa Press
- El personal del Cap de Bellvitge treballant per combatre el coronavirus -
- Albert Alemany
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’abril de 2020 a
les 12:53
Et pot interessar
-
Societat
La marxa multitudinària per l’habitatge de Madrid exigeix una vaga general i carrega contra Junts
-
Societat
Tot suspès a Catalunya fins a les dues del migdia d’aquest diumenge
-
Societat
Ajornada a dilluns la manifestació per l'habitatge per les pluges
-
Societat
La nova llei de l'Escola d'Administració Pública prioritza la captació de talent jove
-
Societat
De migrar des de Gàmbia a ser campió d'Espanya amb el guiatge de l'entrenador: «El gimnàs és casa meva»
-
Societat
Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets
