Catalunya continua recollint èxits pel món. El darrer, un reconeixement per part de la prestigiosa revista nord-americana National Geographic. No és pas cap secret que el país és un dels grans reclams del turisme internacional, però sempre és notícia que un mitjà de comunicació et destaqui en un rànquing.
[noticiadiari]2/266002[/noticiadiari]
Precisament això és el que ha passat en el llistat que, cada any, recull la publicació sobre les poblacions perfectes per fer una escapada. En l'edició d'enguany, National Geographic ha triat Cardona, al Bages, un petit municipi de prop de 5.000 habitants que va ser l'escenari d'una sonada derrota borbònica durant la guerra de Successió.
A banda de destacar la bellesa de Sitges (Garraf), o l'encant arquitectònic de Cadaqués (Alt Empordà), considerat per molts mitjans internacionals un dels pobles més bonics del país, de Cardona, la revista es queda amb el valor arquitectònic medieval. En aquest sentit, ha subratllat el que va ser durant dècades el punt de referència en la defensa estratègica al territori, el castell de la vila.
[noticiadiari]2/267650[/noticiadiari]
National Geographic escriu que la història medieval del municipi es pot percebre ben bé passejant pels seus carrers -aquells que hi han estat ho sabran-, amb els carrers empedrats que conformen el nucli antic o amb el mateix castell, que l'any 1711 va viure una victòria austriacista i una crua derrota borbònica que marcaria la història de Catalunya.
La creació de Cardona data aproximadament del 948 DC, quan el compte Borrell II va atorgar a la vila la Carta de Poblament, un document que encara ara es conserva a l'arxiu històric municipal. Per al mitjà, el poble és un dels indrets més macos no només de Catalunya, sinó d'arreu de l'Estat i, a banda de tot el destacat, també subratlla el valor de la muralla que protegeix el castell i el museu que amaga al seu interior, on s'explica tota la història de l'edificació.
[plantillavirals]
«National Geographic» recomana aquest poble català per fer una escapada de cap de setmana
El prestigiós mitjà estatunidenc destaca de la localitat, de prop de 5.000 habitants, el seu gran valor arquitectònic medieval i la seva particular bellesa
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 27 de gener de 2024 a les 11:17
Et pot interessar
-
Societat
Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
-
Societat
Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
-
Societat
Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N
-
Societat
Els treballadors del metall tornen a tallar algunes carreteres aquest dijous al matí
-
Societat
El temps d'aquest dijous 30 d'octubre de 2025: núvols arreu i pluja a tres comarques
