"No ens podem permetre perdre 140 persones al dia per l'epidèmia del tabaquisme, fet que suposa una mort cada deu minuts i 50.000 a l'any". Així de contundent s'ha expressat aquest divendres la ministra de Sanitat, Mónica García, durant la presentació del Pla Integral de Prevenció i Control del Tabaquisme 2024-2027 a societats científiques, entitats de salut pública i col·lectius juvenils.
García ha recordat que fa quinze anys Espanya va ser "pionera" en la legislació contra el tabac i ha dit que ara es pretén avançar en aquesta línia. El Ministeri de Sanitat afirma que actualment un 25% dels nens de 12 anys han fet ús d'un vapejador -és a dir, han utilitzat cigarretes electròniques-, xifra que en adolescents més grans puja fins al 50%.
"Les noves formes del tabac són una porta d'entrada al tabaquisme i cal actualitzar la legislació per millorar la protecció de la salut", ha assenyalat la ministra en relació amb les cigarretes electròniques.
El Pla Integral de Prevenció i Control del Tabaquisme té com a objectiu que els joves no comencin a fumar, que augmenti el nombre d'exfumadors adults i que hi hagi més espais lliures de fum per prevenir el que el Ministeri anomena "fum de segona generació".
Fins al 27 de març, les comunitats autònomes podran fer aportacions al pla. El text es debatrà després en una reunió extraordinària de la Comissió de Salut Pública, i posteriorment es durà al ple del Consell Interterritorial del 5 d'abril.
[plantillavirals]
«No ens ho podem permetre»: dada reveladora sobre les conseqüències del tabac
Societat
El Ministeri de Sanitat alerta que cada deu minuts una persona perd la vida per l'"epidèmia del tabaquisme", xifra que representa 140 morts al dia
- tabac -
- Josep Lluís Escudero Pla
ARA A PORTADA
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Societat Itàlia compleix l'amenaça i tanca l'espai Schengen amb Espanya per la crisi de Ceuta Gerard Mira
-
Societat Més de la meitat dels migrants que han entrat a Ceuta ja han estat retornats al Marroc Marc Orts i Cussó
-
Política Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial» Natàlia Pinyol
-
Política Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu Ferran Casas i Manresa
Publicat el
22 de març de 2024 a
les 16:38
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos troben un cadàver en un contenidor de Lloret de Mar
-
Societat
Presó provisional per l'acusat de matar la seva parella en un pis de Barcelona
-
Societat
La Guàrdia Urbana desallotja un assentament a Montjuïc on vivien 30 persones
-
Societat
Darrere del fum
-
Societat
Els Bombers estabilitzen l'incendi de la Vall d'Uixó
-
Societat
Una nova esquerda per les obres de l'L9 allarga fins al setembre el retorn dels veïns
