A diferència d'altres vagues similars, als taulells apareixen vols cancel·lats, que segons Aena és perquè no els havien esborrat del sistema.
10% de seguiment a Iberia
Iberia Airport Services ha atès fins a dos quarts de set de la tarda d'aquest dissabte 343 vols, 173 sortides i 170 arribades, i transcorre sense incidències, segons ha informat en un comunicat.
Segons l'empresa, que s'encarrega de la gestió dels equipatges de fins a 27 companyies al Prat, la jornada de vaga de personal de terra a l'aeroport del Prat s'està desenvolupant "amb normalitat" i s'estan complint els serveis mínims. Iberia defensa que la vaga té un seguiment del 10%
Protestes laborals
Els sindicats denuncien la temporalitat dels empleats i reclamen una solució tenint en compte el volum i les particularitats de l'aeroport català, solució que no s'ha assolit en les dues reunions de mediació celebrades aquesta setmana amb la direcció de la companyia.
L'aturada ha obligat Vueling a cancel·lar preventivament 112 vols, 46 aquest dissabte i 66 diumenge; i Iberia n'ha cancel·lat sis. Foment, per la seva banda, ha dictat uns serveis mínims d'entre el 32% i el 53% segons el tipus de vols.
Els empleats d'Iberia Serveis Aeroportuaris de Barcelona protesten per la falta d'estabilitat de la plantilla, l'excés de càrregues de feina, les hores extraordinàries i la reorganització de torns per conciliar la vida familiar i laboral. Les quatre jornades convocades se sumen a les que ja van realitzar el darrer cap de setmana de juliol.
Dues reunions sense acord
Davant d'aquesta convocatòria, el departament de Treball va convocar les parts a una reunió dimarts i a una nova el passat dijous però totes dues van finalitzar sense acord. En acabar la darrera d'aquestes trobades, UGT es va mostrar oberta a continuar negociant però de moment no hi ha convocats nous contactes.
UGT sosté que la direcció d'Iberia ha demostrat "absoluta manca d'interès" en apropar posicionaments i arribar a acords i li reclama que tingui en compte les xifres i les particularitats de l'aeroport de Barcelona a l'hora de negociar. Segons els sindicats però, l'empresa sosté que les reclamacions que fan s'han de tractar en el marc d'una negociació estatal.
Serveis mínims del 32% al 53%
El ministeri de Foment ha decretat uns serveis mínims del 53% per als vols peninsulars i estrangers on l'alternativa de transport públic suposi un recorregut de cinc hores o més. En el cas de vols peninsulars amb un recorregut inferior a cinc hores els serveis fixats són del 32% i en la connexió amb les illes es garanteixen el 100% dels vols.
De la mateixa manera, estan garantits tots els vols dedicats a tasques d'emergència com ambulància, incendis, transport d'òrgans per a transplantaments, protecció civil o rescats.
Dues reunions sense acord
Davant d'aquesta convocatòria, el departament de Treball va convocar les parts a una reunió dimarts i a una nova el passat dijous però totes dues van finalitzar sense acord. En acabar la darrera d'aquestes trobades, UGT es va mostrar oberta a continuar negociant però de moment no hi ha convocats nous contactes.
UGT sosté que la direcció d'Iberia ha demostrat "absoluta manca d'interès" en apropar posicionaments i arribar a acords i li reclama que tingui en compte les xifres i les particularitats de l'aeroport de Barcelona a l'hora de negociar. Segons els sindicats però, l'empresa sosté que les reclamacions que fan s'han de tractar en el marc d'una negociació estatal.
Serveis mínims del 32% al 53%
El ministeri de Foment ha decretat uns serveis mínims del 53% per als vols peninsulars i estrangers on l'alternativa de transport públic suposi un recorregut de cinc hores o més. En el cas de vols peninsulars amb un recorregut inferior a cinc hores els serveis fixats són del 32% i en la connexió amb les illes es garanteixen el 100% dels vols.
De la mateixa manera, estan garantits tots els vols dedicats a tasques d'emergència com ambulància, incendis, transport d'òrgans per a transplantaments, protecció civil o rescats.