Dues setmanes després del primer cas, s'ha tornat a detectar a l'Estat l'arribada de maduixes amb hepatitis A procedents del Marroc. El sistema d'alerta ràpida per al control d'aliments i pinsos de la Unió Europea ha tornat a emetre aquest avís per segon cop, amb un risc que considera "potencialment seriós".
La Unió Llauradora i Ramadera del País Valencià ha demanat al govern espanyol que "garanteixi la seguretat sanitària" dels productes importats des de tercers països i ha sol·licitat que s'informi la ciutadania sobre els controls que es fan. "Ens temem que es facin inspeccions aleatòries, ja que llavors trobar una malaltia o una plaga és com jugar a la loteria", han dit des de l'entitat.
Després del primer cas detectat per les autoritats europees, el Ministeri d'Agricultura del Marroc va assegurar que eren "rumors i informacions falses" i que es volia tacar la reputació dels seus productes, fet pel qual va amenaçar d'emprendre accions legals. L'executiu del país nord-africà diu que un cop rebuda l'alerta va obrir una investigació per esclarir els fets.
Cal recordar que els pagesos catalans i de la resta de l'Estat, igual que els de diferents països europeus, es manifesten des de fa setmanes. Precisament un dels punts de protesta són els acords comercials de la Unió Europea amb tercers països, que agricultors i ramaders consideren que genera una "competència deslleial", ja que no hi ha la mateixa exigència sanitària i de condicions laborals.
[plantillavirals]
Nova alerta per hepatitis A en maduixes procedents del Marroc
El nou avís emès per les autoritats europees de seguretat alimentària és el segon en només dues setmanes
- Imatge il·lustrativa de maduixes -
- Unsplash / Sviatoslav Huzii
ARA A PORTADA
-
-
Romero manté que no retirarà els pressupostos, però ERC assegura que ho negocien per evitar una derrota Bernat Surroca Albet
-
Atenció 24 hores i gairebé 10.000 euros al mes: les claus de la nova llei ELA a Catalunya Gerard Mira Sánchez
-
-
Les obres de l'R2 se sumen als talls de línies vuit setmanes després de l'accident de Gelida Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
18 de març de 2024 a
les 15:45
Et pot interessar
-
Societat
Un de cada cinc residents a l'àrea de Barcelona es troba en risc de pobresa
-
Societat
Tot passa a l'escola
-
Societat Som Habitatge alerta que la regulació del lloguer de temporada té articles inconstitucionals
-
Societat
Bon Preu busca 650 treballadors per als seus supermercats
-
Societat
El front educatiu es complica: l'acord minoritari es converteix en l'única certesa en plenes protestes
-
Societat
La placa dedicada al creador de l'estelada reapareix a Wallapop després de vuit anys
