TikTok s’està convertint en una de les xarxes socials preferides pels ciberdelinqüents. Una de les últimes estafes que s’ha detectat a la xarxa social és la d’aconseguir diners a través d’una identitat falsa. Es tracta d'una estafa relativament senzilla d'executar: l'estafador agafa un vídeo realitzat per un famós i el reprodueix en un canal propi en el qual fingeix ser aquesta persona.
Així doncs, demana donacions als seus seguidors fent-se passar per una celebrity. La manera que tenen els estafadors de convertir el seu engany en una activitat lucrativa és sol·licitant a les seves víctimes que els enviïn regals virtuals, que ells després poden canviar per diners reals seguint la política de TikTok.
Que els artistes i famosos de TikTok demanin regals virtuals als seus seguidors és bastant habitual, i a canvi els ofereixen accés privilegiat com per exemple una conversa privada o participar en directe en el vídeo que s'està retransmetent.
La cantant Billie Eilish, l'actor Dwayne "La Roca" Johnson i Charlie D'Amelio són alguns dels famosos als quals se'ls ha suplantat la identitat per estafar usuaris. Així doncs, cal anar amb compte a l’hora de fer pagaments a través d’aquesta xarxa.
[plantillavirals]
Nova estafa a TikTok: utilitzen una identitat falsa per robar diners
Societat
El mètode d'estafa que implica perfils falsos de famosos cada cop afecta a més usuaris
ARA A PORTADA
-
-
Política Feijóo vincula amb Sánchez els aldarulls a Barcelona: «Com que han perdut el carrer, volen incendiar-lo» ACN
-
-
Societat L'Ajuntament de Barcelona es persona contra els detinguts pels aldarulls i fa costat als comerciants Natàlia Pinyol
-
Societat Els Mossos eleven a 128 els detinguts pels aldarulls a Barcelona, 72 dels quals menors Natàlia Pinyol
Publicat el
05 de novembre de 2021 a
les 17:35
Et pot interessar
-
Societat
Com ensenyarem català a la intel·ligència artificial?
-
Societat
La crisi de l'habitatge també és un problema de finançament: «Si la gent sabés els pressupostos, ploraria»
-
Societat
Veïns de l’Hospitalet homenatgen l’Olga, que es va suïcidar després de ser desnonada
-
Societat
Els aldarulls arriben al centre de Barcelona i deixen un centenar de detinguts
-
Societat
Mor un intern a Brians 2: vuitè suïcidi a les presons catalanes aquest any
-
Societat
Els docents reprendran el pols amb Educació en la recta final del 29-N
