Comunistes de Catalunya, formació liderada per Joan Josep Nuet, ha decidit donar suport a un acord electoral entre ERC i Sobiranistes de Catalunya, la plataforma integrada als comuns i encapçalada pel mateix Nuet i per Elisenda Alamany. Així ho han anunciat a través d'un comunicat després d'haver consultat tota la militància del partit, que ha optat pel treball conjunt amb els republicans.
Comunistes de Catalunya, que forma part d'EUiA, ha assegurat a través de l'escrit que és "fonamental" aturar "l'ofensiva reaccionària" que vol "robar" drets a la classe treballadora i que pretén frenar les mobilitzacions populars "amb repressió i autoritarisme". Amb aquesta decisió, que va proposar Nuet i que ara cal acordar amb els diversos agents implicats, la formació es desmarca de la candidatura dels comuns als comicis espanyols, encapçalada per Jaume Asens a Barcelona.
En aquest sentit, Comunistes de Catalunya també afirma que cal tenir present "l'impacte" del judici de l'1-O i de la posterior sentència, així com "incorporar els actius" de les recents mobilitzacions socials. Així, la formació ha optat per "acompanyar" totes les iniciatives que facin "de pont" entre aquests factors "clau".
D'altra banda, el Comitè Central de l'organització també ha acordat donar suport a aquesta mateixa proposta al Consell Nacional d'EUiA, que la debatrà el 13 de març.
Nuet dona suport a una coalició d'ERC i Sobiranistes pel 28-A
Comunistes de Catalunya ha consultat tota la militància per decidir el seu paper a les eleccions generals
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 09 de març de 2019 a les 18:38
Et pot interessar
-
Societat Red Eléctrica demana aplicar canvis «urgents» per evitar una nova apagada
-
Societat El temps d'aquest dijous 9 d'octubre: alerta per pluges intenses a 22 comarques
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen