Tot feia preveure que la nit no proporcionaria grans sorpreses a la localitat de l'Hospitalet de Llobregat i així ha estat. En part. I és que contràriament del que es creia, l'actual alcaldessa socialista Núria Marín, no ha pogut revalidar la majoria absoluta de fa quatre anys. No obstant això, guanya amb 13 regidors -un menys que en els anteriors comicis- el que, malgrat tot, representa una clara victòria.
[municipals2023]MUN08101[/municipals2023]
Així, l'hecatombe no ha arribat aquesta nit a la segona ciutat més poblada de Catalunya, que tan sols ha notat un lleuger sacseig. Un dels grans feus històrics dels socialistes al cinturó metropolità manté la seva força tot i que, aquesta jornada, és lleugerament inferior. A molta distància de Marín, trobem ERC i el PP, amb quatre regidors; seguits dels comuns i Vox amb tres, amb la força d'extrema dreta que irromp al consistori amb el 100% escrutat. Amb aquests resultats a la mà, l'actual batlessa està obligada a teixir aliances per conformar el pròxim executiu municipal.
Alcaldessa des del 2008 i regidora des del 1995, Marín va agafar el relleu de Celestino Corbacho i des de llavors ha vençut en quatre comicis consecutius -2011, 2015, 2019 i 2023-. La competició a l'actual alcaldessa de l'Hospitalet els darrers anys ha crescut, amb un antic company de partit com a principal rival. Jaume Graells, exregidor socialista que va denunciar les presumptes irregularitats en el cas del Consell Esportiu, i que, finalment, només ha pogut fer ombra a Marín.
Núria Marín perd la majoria absoluta a l'Hospitalet de Llobregat
Societat
L'alcaldessa socialista no pot revalidar la majoria absoluta de fa quatre anys, però s'alça amb una clara victòria amb el 100% escrutat
ARA A PORTADA
-
Política El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política El PP es desmarca de Vox i anirà a la Comissió Sectorial d'Infància per tractar la situació dels menors a Ceuta ACN
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
28 de maig de 2023 a
les 21:36
Actualitzat el
29 de maig de 2023 a les
00:53
Et pot interessar
-
Societat
Estabilitzat l’incendi forestal de Tírig després de tres dies actiu
-
Societat
El diari esportiu Relevo es refunda gràcies a una empresa que fomenta el sector del joc
-
Societat
Ordenen la retirada de sis models d'ulleres per veure l'eclipsi solar total
-
Societat
Barcelona culmina la reurbanització del carrer de Balmes amb més espai per als vianants
-
Societat
L’ICGC redueix de cinc metres a pocs centímetres el marge d’error del posicionament per satèl·lit
-
Societat
Un home dispara a l'aire després d'una discussió a l'Hospitalet de Llobregat
