Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha obert aquest divendres el període de participació, obert al personal de la companyia i la ciutadania en general, a la segona edició dels Pressupostos Participatius. Tant els treballadors de la companyia com els usuaris podran fer-hi arribar propostes fins al pròxim 30 d'abril, a través del portal de participació ciutadana de la Generalitat de Catalunya.
En aquesta edició, FGC ha incrementat l'import que es destinarà a l'execució de les propostes; concretament s'invertiran 662.899 euros, que representa un 0,5% del pressupost anual d'inversió de Ferrocarrils, tant en l'àmbit del ferrocarril com en el de turisme. Les propostes que es poden presentar poden ser de l'àmbit intern, és a dir, amb una incidència directa en el personal; i de l'àmbit extern, per executar millores en el servei.
Juliana Vilert, directora d'Organització i Persones de Ferrocarrils, explica que els Pressupostos Participatius són "un exemple de l'activisme amb el qual volem involucrar totes les persones d'FCG (...) perquè siguin protagonistes i prenguin part en la presa de decisions". És per això que, com a novetat d'enguany, la ciutadania podrà presentar propostes d'àmbit extern - en l'edició anterior només podien votar els projectes. "Volem que també reflexionin sobre les necessitats que detectin en el servei que oferim i puguin fer propostes per millorar-lo", afegeix Velert.
Un cop tancat el període de presentació de propostes s'obrirà la fase de validació, on una comissió tècnica decidirà quines compleixen els requisits establerts, i la fase de votació serà al mes de setembre. Els tràmits per poder dur a terme les propostes guanyadores s'iniciaran el mes de novembre.
En la primera edició dels Pressupostos Participatius d'FGC, una de les propostes més votades va ser efectuar millores al Centre Operatiu de Rubí.
Obert el procés de participació ciutadana dels FGC
La ciutadania pot fer arribar les propostes fins al 30 d'abril
- FGC -
- Gala Espín
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
02 d’abril de 2022 a
les 12:20
Et pot interessar
-
Societat
Vols el carnet de conduir? Aquestes són les autoescoles amb més aprovats de Catalunya
-
Societat
Nova protesta dels mestres: negar-se a fer sortides i colònies
-
Societat
Nova vaga dels metges: rua reivindicativa per Barcelona per denunciar la sobrecàrrega laboral
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 21 i 22 de febrer
-
Societat
«Santaco» com a punt de trobada en la defensa municipal del català
-
Societat
La nova vida de Tito Álvarez al Carib: «És una terra d'oportunitats»
