Òmnium Cultural i el Futbol Club Barcelona han signat un conveni de col·laboració per fomentar la creació de continguts audiovisuals en català. L'acte de la signatura l'han protagonitzat aquest dimecres el president i la vicepresidenta d'Òmnium, Xavier Antich i Mònica Terribas, i el president i la vicepresidenta del Barça, Joan Laporta i Elena Fort.
L'acord s'adreça a la difusió dels continguts en català a les xarxes socials i a l'espai comunicatiu català, especialment als canals de comunicació propis del club futbolístic. Ambdues entitats s'han conjurat per "impulsar, difondre i fomentar la llengua, la cultura catalanes, la cohesió social i els drets civils i polítics a Catalunya", segons un comunicat difós per Òmnium.
Òmnium i el Barça "comparteixen i constaten" que la "complexitat" de la societat catalana fa "més necessària que mai" aquesta "col·laboració estreta". El conveni té una durada de quatre anys i les dues parts es comprometen a donar suport a "totes aquelles accions democràtiques en favor dels drets i les llibertats de Catalunya" i a posar el Barça "al costat de la decisió que prengui el poble català en el lliure exercici de decidir el seu futur".
El president d'Òmnium, Xavier Antich, ha considerat que l'aliança és "clau per al futur de la llengua i la cultura catalana", i ha subratllat que és "fonamental" que ambdues entitats "col·laborin" per promocionar llengua i cultura catalanes i per a "la defensa dels drets civils i polítics". "El futur de la llengua i de les pròximes generacions es juga a l'audiovisual", ha insistit el president d’Òmnium, i per això "és clau que les dues entitats amb més socis de Catalunya treballin colze a colze per a la seva promoció, amb iniciatives i accions conjuntes".
Les dues entitats desenvoluparan també projectes conjunts per fomentar l'ús del català en el món de l'esport i entre la població més joves, així com de cohesió social a través de la llengua i l'esport, en col·laboració amb la Fundació Barça. També es comprometen a donar suport a les iniciatives de la societat civil i de les institucions a favor de l'esport català, de les seleccions catalanes i del seu reconeixement internacional.
Òmnium i el Barça fomentaran la creació de continguts audiovisuals en català
Societat
Xavier Antich considera la iniciativa "clau per al futur de la llengua i la cultura catalana"
- Elena Fort, Joan Laporta, Xavier Antich i Mònica Terribas, signants de l'acord -
- Òmnium Cultural
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de maig de 2022 a
les 16:55
Et pot interessar
-
Societat
Un ferit per arma blanca en una baralla amb una desena d'implicats a Barcelona
-
Societat Les famílies en allotjaments d’urgència de Barcelona dupliquen el temps d’estada
-
Societat
Una baralla entre dos conductors a Barcelona acaba amb un d’ells ferit per arma blanca
-
Societat Zones rurals, persones amb pocs recursos i dones: els perfils més afectats per la pobresa de transport
-
Societat
Anthropic i OpenAI demanen «baixar el ritme» de desenvolupament de la IA
-
Societat
Catalunya Last Call: divuit veus per tornar a debatre
