El Tribunal Superior de Justícia d'Astúries (TSJA) ha obligat una clínica oftalmològica d'Oviedo a readmetre una treballadora a qui havien acomiadat per arribar tard 176 vegades en només cinc mesos. La Sala de lo Social ho ha determinat perquè l'empresa va tolerar en un inici que la dona arribés tard i va canviar de tarannà sense previ avís en comunicar-li l'acomiadament de manera sobtada.
El TSJA entén, aleshores, que l'acomiadament és improcedent, a més de "desproporcionat" davant una resposta empresarial "desmesurada". En no haver comunicat, advertit ni sancionat la treballadora per arribar tard a la feina, l'empresa no podia fer-la fora. L'alt tribunal ha desestimat, per tant, el recurs presentat per la clínica.
L'empresa cronometrava escrupolosament els retards de la impuntual treballadora, que serien de fins a sis minuts i 26 segons quan entrava al matí i vuit minuts i un segon quan ho feia a la tarda. Si bé, la dona va denunciar el seu acomiadament i, ara, podrà tornar al seu lloc de feina després que el TSJA li hagi donat la raó en dues ocasions.
[plantillavirals]
Ordenen readmetre una treballadora acomiadada per arribar tard 176 vegades en 5 mesos
El Tribunal Superior de Justícia d'Astúries considera la mesura "improcedent" perquè en un inici es van tolerar els retards
ARA A PORTADA
Publicat el 06 d’octubre de 2022 a les 20:25
Et pot interessar
-
Societat La influenciadora generada amb IA que difon notícies falses sobre política
-
Societat Un estudi descobreix que un medicament per a l'asma pot bloquejar les al·lèrgies alimentàries
-
Societat Detingut un empresari per explotació laboral: imposava 90 hores setmanals i pagava 850 euros al mes
-
Societat Cau el sistema de megafonia i informació de Rodalies en algunes estacions
-
Societat Estabilitzat l'incendi d'una indústria càrnia de Vic
-
Societat Detenen a dos lladres que intentaven robar en una joiera de Sarrià disfressats de dona