Oriol Pujol Ferrussola serà jutjat aquest dimecres en un jutjat de Barcelona per un delicte lleu d'amenaces contra la presidenta del grup municipal de Ciutadans a l'Ajuntament de Barcelona, Carina Mejías, per haver-li enviat un missatge de text al mòbil en el qual li deia: "Sabia que eres una persona recargolada. Això et donarà mal viure. Cuidat'. Mejías va denunciar a la fiscalia que havia rebut aquest SMS de l'exsecretari general de CDC el 2 de juliol d'aquest any, l'endemà que la formació taronja demanés la creació d'una comissió d'investigació sobre presumptes irregularitats a l'empresa pública de desenvolupament urbanístic Barcelona Regional durant el mandat de CiU.
Mejías va considerar que aquest missatge d'Oriol Pujol era "intrínsecament amenaçador" i que tenia la voluntat "d'intimidar i coaccionar". En aquell moment, la presidenta del grup municipal de C's va assegurar que "cap amenaça" impediria que el seu grup seguís "investigant als qui s'han enriquit amb diners públics". "L'objectiu de la denúncia és enviar un missatge clar als qui pretenen intimidar-nos i coaccionar-nos en la nostra acció de control polític: no ho aconseguiran", va reblar Mejías a través d'un comunicat del partit.
La dirigent taronja recorda que un informe intern del govern municipal d'Ada Colau per aclarir les suposades irregularitats a Barcelona Regional apuntava a contractes amb empreses vinculades als Pujol Ferrusola, com Entorn SA, de Pere Pujol. Aquesta companyia hauria obtingut fins a quatre adjudicacions per un import global de més de 140.000 euros. La denúncia també assenyala Èxit de Disseny, una empresa de Marc Escudé Ferrusola, que hauria subscrit en dos anys un contracte per valor de 286.000 euros. "Volem conèixer el perquè de les decisions que van provocar pèrdues ruïnoses en una empresa finançada amb diners públics", remarcava Mejías.
Oriol Pujol serà jutjat per enviar un SMS «amenaçador» a Carina Mejías
L'exdirigent convergent va enviar un missatge a la presidenta de C's a l'Ajuntament de Barcelona on li deia que tindria "mal viure" per haver demanat investigar la gestió d'una empresa municipal
Ara a portada
Publicat el 15 de novembre de 2016 a les 20:12
Et pot interessar
-
Societat Pas endavant amb el català d'una de les marques de cotxes més importants del món
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història