"El tren ha frenat de cop i hem sortit disparats cap als seients de davant", ha explicat a l'ACN una de les passatgeres del tren accidentat a Sant Boi que esperava un autobús per poder seguir el trajecte cap a casa seva. Ella mateixa ha detallat que l'evacuació ha sigut "molt ràpida", que els efectius dels Mossos i dels Bombers els han ajudat a sortir pel lateral del tren i que en general tothom ha sortit pel seu propi peu.
[noticiadiari]2/234420[/noticiadiari]
Un altre passatger ha utilitzat paraules similars per descriure el que ha sentit en el moment de l'impacte: "Anàvem drets i hem sortit disparats". Amb la gent ja fora de perill, els efectius dels Serveis d'Emergències Mèdiques (SEM) han avaluat l'estat de tots els passatgers i s'han emportat aquells que necessitaven atenció mèdica.
Segons una passatgera, l'evacuació s'ha fet en menys de mitja hora i un cop fora, els membres del SEM han fet una primera tria per atendre les persones que necessitaven atenció mèdica. Un altre passatger ha mostrat el seu enuig amb la gestió posterior als fets: "Hi ha hagut molta policia i poques explicacions".
[h3]Dues hores per traslladar tothom[/h3]
Per donar una solució de mobilitat a tots els passatgers que s'havien quedat aturats a Sant Boi i que volien seguir el trajecte cap a casa, FGC ha habilitat dos autobusos que anaven fins a les estacions de la línia consecutives: la Colònia Güell, en direcció Igualada, i Cornellà-Riera, en direcció Barcelona.
La dona que ha explicat el moment de l'impacte a l'ACN, per exemple, esperava un autobús per anar fins a la Colònia Güell i des d'allà agafar un tren que la portés fins a casa, a Sant Andreu de la Barca. Cap a un quart de nou, gairebé dues hores després de l'accident, han marxat els últims autobusos que portaven la gent.
Passatgers accidentats a Sant Boi: «El tren ha frenat i hem sortit disparats cap als seients de davant»
Mossos i Bombers han ajudat els passatgers a sortir del comboi i han completat l'evacuació en menys de mitja hora

- Personal de FGC donant explicacions als usuaris afectats per l'accident -
- ACN
ARA A PORTADA
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 16 de maig de 2022 a les 19:52
Et pot interessar
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona
-
Societat La curiositat que fa única la llengua de signes en català
-
Societat Un equip català desenvolupa el primer biomarcador en sang capaç d’anticipar la progressió de l'Alzheimer