La ministra de Foment, Ana Pastor, ha avançat que l'informe sobre la connexió amb tren llançadora entre Barcelona i la T-1 de l'Aeroport del Prat estarà enllestit a finals de setembre. Segons la ministra, una vegada es disposi del document "prendran una decisió" amb el conseller Santi Vila sobre un projecte que ha equiparat en importància amb els accessos al Port de Barcelona. "És de les assignatures pendents que tenim i ens ho hem de prendre molt seriosament per veure com és viable financerament", ha reblat. Pastor ha afegit que tots els grans aeroport tenen una "comunicació fluida" amb el centre ciutat i ha destacat els "molts senyals d'alegria" que en un moment de crisi "dóna el Prat". El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va enviar el juny passat a la ministra de Foment una proposta per desencallar els nous accessos ferroviaris a l'aeroport de Barcelona, una obra projectada l'any 1998, que es va adjudicar fa tres anys, però encara està pendent d'inici. La proposta del Govern de la Generalitat pretén garantir el finançament i la viabilitat de l'obra, clau per al desenvolupament actual i futur de l'aeroport i la competitivitat del país.
Així, el conseller Vila ha plantejat al Ministeri de Foment una opció que permet executar les obres adjudicades per fases, prioritzant la connexió amb la T-1, que és la més utilitzada de l'aeroport -fins a 23 dels 35 milions de viatgers que acull actualment a l'any-. La proposta consisteix en l'execució de la infraestructura mitjançant una concessió i la implantació d'una llançadora que connecti el centre de Barcelona i la T-1 cada 15 minuts, en lloc dels 30 minuts actuals.
Actualment, pel que fa al transport ferroviari, la línia de Rodalies arriba només fins a la T-2 de l'aeroport. Per dirigir-se a la T-1 cal fer transbord mitjançant un bus llançadora. La primavera de 2010, el Ministeri de Foment va adjudicar les obres per a construir nous accessos ferroviaris a la T-1 i a la T-2 de l'aeroport. Aquests treballs inclouen l'execució d'un nou corredor de 4,5 km, la major part en túnel, de doble via d'ample mixt, amb parada a cadascuna de les terminals i possibilitat d'intercanvi amb l'L9 del metro.
Endarrerir la licitació del tren bala del Brasil, "una molt bona notícia"
Ana Pastor també s'ha referit a la decisió del govern del Brasil d'endarrerir la licitació del tren bala que ha d'unir Rio de Janeiro i Sao Paulo en el què estan interessats consorcis d'Espanya, Alemanya i França. Precisament, per petició d'Alemanya i Espanya, segons afirmen des del Brasil, la licitació ha quedat ajornada almenys un any després de les converses amb les parts interessades, també França. Les ofertes per al macroprojecte s'havien de presentar divendres.
Durant la inauguració del nou enllaç l'autopista a Fornells de la Selva, Pastor ha celebrat que s'hagi endarrerit la licitació perquè dóna "més temps" a les empreses espanyoles per presentar-se al concurs, un projecte que "requereix temps per la seva complicació" i, per tant, creu que és una "molt bona notícia".
Pastor veu prioritària la connexió en tren amb la T-1
Societat
L'obra es va projectar el 1998, es va adjudicar fa tres anys i encara està pendent d'inici
ARA A PORTADA
-
Societat Els supermercats grans també creixen a Barcelona: se n'han obert 141 en 10 anys Ànnia Monreal | David Cobo
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
-
Acció Els forats negres en la lluita contra el foc: 54 ajuntaments mai han tingut pla Arnau Urgell i Vidal
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
13 d’agost de 2013 a
les 15:10
Et pot interessar
-
Societat
Detenen un home per cometre set robatoris violents a persones grans a Barcelona
-
Societat
Cues quilomètriques a l'AP-7 en l’operació sortida de l’1 d’agost
-
Societat
Nova crida a la prudència de Protecció Civil: aquest 2026 han mort ofegades 35 persones
-
Societat
Eivissa, 53,5%
-
Societat
Tornen els bombers desplaçats als incendis de Castella i el País Valencià
-
Societat Albares assegura que la integritat de l'espai Schengen està garantida
