Les pedregades es deixen veure en diversos punts de Catalunya

Les precipitacions acompanyades de tempesta han guanyat extensió i intensitat, sobretot en punts del litoral de Barcelona i de Tarragona

Publicat el 25 de març de 2025 a les 16:48

L'últim episodi de pluges generalitzades a Catalunya ha deixat pedregades en alguns punts del país. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) explicava a primera hora de la tarda d'aquest dimarts que els xàfecs han guanyat extensió i intensitat, sobretot en punts del litoral de Barcelona i de Tarragona.

Això ha deixat aigua, però també tempestes i en alguns casos calamarsa. Fins ara, la intensitat màxima s'ha enregistrat a la Bisbal del Penedès, al Baix Penedès, amb la caiguda de 9,4 litres en només 30 minuts. A municipis tan diversos com Reus, Badalona, Polinyà, el Bruc o Sant Julià de Vilatorta s'ha viscut la caiguda de pedra.

Per ara, l'única afectació és que la calamarsa no permet circular per la BV-1221 entre Mura i Matadepera. Davant aquestes situacions, el Servei Català de Trànsit recomana situar-se el més lluny possible dels vidres de davant i darrere del vehicle i no sortir del cotxe fins que no pari de caure calamarsa.