Els rellotges dels despertadors –i d'altres aparells alimentats elèctricament- s'han endarrerit fins a sis minuts des de l'inici del 2018. La causa no és un viatge en el temps, al contrari. És per un motiu ben real...als Balcans.
La xarxa europea de transport elèctric explica que un conflicte polític entre Sèrbia i Kosovo ha provocat que els rellotges vinculats a la freqüència elèctrica hagin patit aquest desajustament. La disputa entre ambdós països ve provocada per un dels enclavaments serbis a Kosovo. Com que no Sèrbia no reconeix la independència d'aquest país, no paga al govern kosovar l'energia que consumeix i això repercuteix en la resta de països, segons explica la Xarxa Europea de Gestors de Xarxes de Transport d'Electricitat (ENTSO-E).
Per tot plegat, la xarxa elèctrica europea pateix des de mitjans de gener un problema d'alimentació a Kosovo que afecta la distribució de corrent a 25 països. Segons l'ENTSO-E aquesta situació no suposa problemes de seguretat del subministrament, però la qualitat de la freqüència pateix per aquest problema d'alimentació. Segons la mateixa xarxa, sempre solen haver-hi desviacions de freqüència, però mai són tan constants.
La solució, de moment? Tornar a posar l'hora dels despertadors manualment.
Per què els despertadors s'han endarrerit sis minuts des d'inici d'any?
La xarxa europea de transport elèctric explica quin és el motiu del desajustament d'aquests aparells
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
10 de març de 2018 a
les 19:50
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
