Per què el vidre de darrere del cotxe no baixa del tot? Podria semblar que és per qüestions de seguretat, però no és així. Segons explica el portal especialitzat Gear Patrol, és més aviat per un motiu de disseny, concretament per la forma de la porta posterior.
Tot i que també és cert que, tenint en compte que sovint són els més petits els que van darrere, també ajuda a prevenir accidents, el motiu principal no és la seguretat.
El vidre de darrere no baixa fins a baix de tot perquè, per la forma de la porta, no es pot amagar completament. Si us hi fixeu, la porta de darrere del cotxe -en general- fa la forma de la roda posterior i això impedeix que s'hi pugui encabir el vidre sencer.
Hi ha alguns cotxes en què la finestra sí que baixa del tot. Sovint es pot fer perquè el vidre posterior està dividit en dos: una part més gran, que és la que es puja i baixa, i una de més petita, a la part posterior, que no es mou. Així s'evita haver d'amagar el vidre a la zona en què la porta fa la forma de la roda.
Per què no baixa del tot el vidre de darrere del cotxe?
No és pas per una qüestió de seguretat, sinó més aviat de disseny
ARA A PORTADA
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
-
Publicat el 15 d’octubre de 2022 a les 13:54
Et pot interessar
-
Societat Plataforma per la Llengua i sindicats educatius insten el Govern a recuperar les tres hores de català al batxillerat
-
Societat Els joves catalans creients són més practicants que la gent gran
-
Societat Més de 4.000 euros: el preu mitjà d'un servei funerari a Catalunya
-
Societat Còctel d'aturades a Catalunya el 15 d'octubre: totes les vagues i mobilitzacions que coincideixen
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluges a 22 comarques amb la dana Alice a prop
-
Societat Retards a l'R1 i l'RG1 per l'avaria d'un tren entre Caldes d'Estrac i Mataró