L'embaràs i el part és un dels processos més complicats de la vida humana i cada detall és de rellevància. Per això, quan una dona està a les portes de donar a llum sempre li aconsellen que no es pinti les ungles, però que tampoc porti lentilles per si apareixen complicacions en el part i és necessari anestesiar-la. També són moltes les que dubten en si posar-se l'epidural o no.
El vicepresident i doctor de la secció d'obstetrícia de la societat espanyola d'anestesiologia, reanimació i terapèutica del dolor (SEDAR), Nicolás Brogly, explica per què es donen aquests dos consells. D'una banda, les dones no han de portar lentilles perquè en qualsevol moment han d'anar a quiròfan i amb les lentilles l'ull es pot assecar i provocar una infecció.
[noticiadiari]2/264068[/noticiadiari]
D'altra banda, Brogly afirma que les ungles no haurien d'estar pintades i és degut al monitoratge. Si hi ha un part instrumental o una cesària, l'esmalt intervé en el mesurament de l'oxigen en sang, i pot alterar les mesures durant el monitoratge.
En paral·lel, Brogly, aconsella anar a un anestesiòleg abans de donar a llum i aclareix aquestes idees. El doctor afirma que és fonamental assistir a un anestesiòleg per saber que és l'analgèsia del part, una analgèsia epidural, com funciona i en quines condicions es pot posar tenint en compte que cada pacient té unes necessitats i factors de risc diferents.
[plantillavirals]
Per què no es poden portar lentilles o pintar les ungles abans de tenir un fill?
Aquestes dues pràctiques i la falta d'anestèsia poden provocar complicacions en el part, segons el doctor Nicolás Brogly

- Ecografia -
- EP
ARA A PORTADA
Publicat el 19 d’octubre de 2023 a les 17:22
Et pot interessar
-
Societat El temps de dijous 4 de setembre: el Meteocat anuncia un breu canvi
-
Societat Pas endavant d'una cadena de gimnasos amb el català
-
Societat El nou Pavelló L'Illa obre amb dues pistes poliesportives i el doble de capacitat després de les obres de remodelació
-
Societat Quim Masferrer troba un brasiler enamorat de Catalunya: «Parlo català per TV3»
-
Societat Accident a Barcelona: un tramvia xoca contra una moto a Glòries
-
Societat Afectacions a l'R4 a causa de les obres entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central