El sindicat CCOO ha anunciat aquest dimecres la convocatòria d'una vaga al sector de majoristes de fruites i verdures de la demarcació de Barcelona per als dies 5 i 7 de desembre.
Segons ha informat l'organització en un comunicat, Comissions ha decidit no signar el preacord sobre el conveni de majoristes assolit aquesta setmana per la patronal del sector i UGT en considerar que no garanteix el poder adquisitiu i empitjora les condicions de les persones que treballen al sector. "No té el suport de la majoria de la part social que forma part de la taula de negociació del conveni, que en aquest cas és CCOO", ha avisat el sindicat.
Tal com ha avisat Comissions, l'assemblea de treballadors del sector celebrada aquest dilluns a Mercabarna ha acceptat anar a la vaga si la patronal no canviava els seus plantejaments. "El preacord signat en solitari per UGT només preveu una vigència d'un any i no assegura que les persones que treballen al sector no perdin poder adquisitiu, ja que no incorpora clàusula de revisió salarial", apunta CCOO.
En aquest sentit, indica que tampoc s'ha aconseguit una reducció de la jornada laboral, com proposava la plataforma sindical, i s'incorporen algunes mesures que empitjoren les condicions actuals, com l'ampliació del període de prova per a les noves contractacions. Tanmateix, CCOO insta la patronal i UGT a fer "marxa enrere" i asseure's a negociar un nou conveni.
Perillen la fruita i verdura al pont del desembre per la vaga de majoristes
CCOO assegura que el preacord firmat per UGT no incorpora la clàusula de revisió salarial i empitjora les condicions dels treballadors
ARA A PORTADA
-
Deu anys del miratge dels «ajuntaments del canvi»: per què no se'n van sortir Ferran Casas i Manresa
-
L'Estat planteja una oficialitat parcial del català el 2027 per vèncer les reticències de la UE Redacció
-
Illa es reuneix per primera vegada amb un baró autonòmic del PP en ple debat pel finançament Bernat Surroca Albet
-
-
Publicat el 09 de novembre de 2022 a les 19:40
Actualitzat el 09 de novembre de 2022 a les 19:50
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 24 i 25 de maig: el sol guanya (gairebé) la batalla
-
Societat Condecoren el mosso que va liderar el cas de la nena que va patir abusos sota protecció de la DGAIA
-
Societat Els simuladors de metro obren les portes a la ciutadania per celebrar els 100 anys del servei
-
Societat Mor una dona en un incendi a casa seva a Barcelona
-
Societat Més de 9.000 anuncis de pisos turístics d’Airbnb a Catalunya són il·legals
-
Societat Turisme detecta 9.000 anuncis de pisos turístics il·legals d’Airbnb a Catalunya