La vacuna de Pfizer pot neutralitzar la variant òmicron de la Covid-19 amb tres dosis. Això és el que es desprèn d'uns estudis preliminars del vaccí contra la nova mutació, ja una dosi de reforç de la versió actual multiplica per 25 els anticossos i proporciona un nivell similar al que produeixen dues dosis contra el virus original.
Albert Bourla, president i director executiu de Pfizer, ha anunciat aquest dimecres que la vacuna de la seva companyia no és prou eficaç contra la nova variant òmicron amb dues dosis. Tot i que dues dosis "poden oferir protecció" contra la malaltia greu, Bourla afirma que "està clar" a partir de les dades preliminars que "la protecció millora amb una tercera dosi". Així, conclou que "dues dosis poden no ser suficients" contra aquesta mutació.
A banda d'aquestes investigacions, les farmacèutiques segueixen treballant per produir una nova vacuna específica. Les companyies van començar a desenvolupar-la el passat 25 de novembre i tenen previst tenir-la a punt el mes de març.
[plantillacoronavirus]
Pfizer anuncia que la seva vacuna només és prou eficaç contra l'òmicron amb tres dosis
A banda, les farmacèutiques esperen tenir una nova vacuna específica el mes de març
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de desembre de 2021 a les 14:37
Et pot interessar
-
Societat Àngels Esteller deixa l'acta de regidora del PP a Barcelona per centrar-se al Parlament
-
Societat El temps del cap de setmana del 28 i 29 de juny: comença l'onada de calor
-
Societat Un infant ferit en esfondrar-se part del sostre d'una guarderia a Barcelona
-
Societat Totes les banderes LGTBIQ+ i el que signifiquen: les coneixes?
-
Societat La majoria de la societat prioritza la igualtat econòmica per sobre de la llibertat financera
-
Societat Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols