L'empresa de motocicletes Piaggio està "treballant" per convertir les instal·lacions de l'antiga fàbrica Derbi en un centre comercial i un museu dedicat a la marca catalana de motocicletes, segons ha anunciat l'alcalde de Martorelles (Vallès Oriental), Romuald Velasco. Al voltant d'aquest projecte se suma la proposta de millora urbana "d'arreglar" el frontal del carrer Barcelona (B-500) i desenvolupar-hi una zona residencial. El municipi, per aquest motiu, ha decidit sumar-se a la reivindicació de Sant Fost de Campsentelles per desviar la B-500 i descongestionar el trànsit. Sant Fost considera que la nova "rambla" dignificarà l'entrada dels dos municipis.
Martorelles i Sant Fost de Campsentelles, que comparteixen el pas de la B-500, s'han unit per fer "pressió" conjunta i aconseguir un tram alternatiu que tregui el trànsit dels cascs urbans. Martorelles se suma a la reivindicació per donar sortida al pla de millora urbana aprovat el 2009 que preveu "arreglar" el frontal del carrer Barcelona (que és el nom que porta la B-500 al municipi) i fer-hi una zona residencial. "Ara és una zona bastant degradada", ha explicat Romuald Velasco.
Paral·lelament, i aprofitant la possibilitat de desenvolupar-hi equipaments comercials, Piaggio s'ha posat en contacte amb immobiliàries especialitzades per convertir les instal·lacions de Derbi en un centre comercial i d'oficines. Segons ha detallat l'alcalde, l'edifici també haurà de disposar d'una planta amb un museu dedicat a la història de Derbi.
Roda de premsa conjunta
Romuald Velasco i l'alcaldessa de Sant Fost, Montserrat Sanmartí, han fet una roda de premsa conjunta aquest dilluns al matí per simbolitzar la unió. Sanmartí, per la seva banda, ha assegurat que la nova "rambla" que es crearà al voltant de l'eix comercial de Derbi "dignificarà l'entrada dels dos municipis".
Mentrestant, Sant Fost continua la seva batalla per treure la B-500 del poble amb la comissió formada per Ajuntament i veïns. Fa uns dies que ja es poden veure les primeres pancartes de reivindicació.
La carretera, coneguda com La Conreria, parteix el poble pel mig. Uns 12.000 vehicles travessen diàriament el poble per aquesta via. O el que és el mateix: 360.000 vehicles ho fan mensualment. Es calcula que un miler de vehicles se salten els semàfors amb vermell cada any i s'ha comptabilitzat que el 96% de les infraccions són fetes per conductors de fora del municipi. En el període 2010-2014 s'han produït 147 accidents en el tram que recorre el poble, 67 dels quals han acabat amb ferits.
Piaggio preveu convertir l'antiga Derbi en un centre comercial i un museu
El municipi reclama el desviament de la B-500 per donar viabilitat al pla de millora urbana del carrer Barcelona
Ara a portada
Publicat el 16 de març de 2015 a les 19:55
Et pot interessar
-
Societat La demanda de cursos C1 de català per a estudiants i docents de la UPF es duplica en un any
-
Societat Així seran les noves màquines de venda de bitllets al metro de Barcelona
-
Societat Un menor en estat greu després de ser atropellat per un taxi a Nou Barris
-
Societat Si reps un SMS de la Seguretat Social no hi facis clic: pot ser una estafa