Un pilot d'avió decideix girar cua en ple vol perquè s'ha descuidat el passaport

L'avió d'United Airlines feia el trajecte entre Los Angeles i Shangai, però va haver d'aterrar d'emergència a San Francisco amb 257 passatgers a bord

Publicat el 26 de març de 2025 a les 12:18

Un avió de l'aerolínia United Airlines es va enlairar dissabte passat des de l'Aeroport Internacional de Los Angeles, als Estats Units amb la intenció d'aterrat a Shanghai. Però abans de poder arribar al destí xinès, quan el vol feia dues hores que estava en transcurs, la nau es va desviar inesperadament perquè un dels pilots s'havia descuidat un objecte molt important: el passaport; document necessari per ingressar a la Xina.

Així que els 257 passatgers i els 13 membres de la tripulació, segons informen mitjans locals, van ser redirigits a l'Aeroport Internacional de San Francisco, on l'aeronau va aterrar. Posteriorment, la companyia aèria va substituir l'equip del vol per poder reprendre el trajecte amb sis hores de retard.

 

En un comunicat, United Airlines va reconèixer l'error i va explicar que "el pilot no tenia el seu passaport a bord" i que s'havien encarregat d'organitzar "una nova tripulació per a portar els clients al seu destí", tal com van fer saber també als passatgers mentre sobrevolaven l'oceà Pacífic.

United Airlines també va informar que, degut a les molèsties, va oferir als passatgers vals de menjar i una compensació econòmica que no detallen. Aquest canvi de ruta va coincidir amb les incidències provocades pel tancament de l'aeroport londinenc de Heathrow, el centre de connexions més transitat d'Europa, a causa d'un tall d'electricitat.

Tot i les solucions proporcionades per la companyia, el contratemps va generar que molts passatgers fessin notar el seu desconcert a les xarxes socials i als mitjans de comunicació. Alguns d'ells també van presentar reclamacions a la pàgina web de l'aerolínia. "Atrapats més de 6 hores; totalment inacceptable”, escrivia un passatger a la plataforma X.

"És inacceptable per a una aerolínia global i reflecteix una falta de disciplina”, va comentar a la cadena CNN l'analista d'aviació Shukor Yusof, que també va destacar el cost econòmic d'aquest error, ja que es desaprofita combustible, s'ha de reorganitzar la tripulació i s'ha de compensar als passatgers.

Segons la seva pàgina web, United Airlines transporta més de 140 milions de passatgers anualment i opera rutes cap a més de 300 destins en sis continents. Encara que no es va tractar d'una emergència de seguretat, com va assenyalar Yusof, l'error evidencia un “problema de procediment” que pot danyar la imatge corporativa.