Plataforma per la Llengua ha dit veure "amb bons ulls" el preacord al qual han arribat ERC i el govern espanyol sobre la llei de l'audiovisual que prepara l'executiu estatal. L'entesa entre el PSOE i els republicans ha fet que ERC no hagi presentat una esmena a la totalitat al projecte de pressupostos de l'Estat i que s'hagin obert a negociar els comptes.
En un comunicat, Plataforma per la Llengua ha valorat "positivament" que hi hagi un compromís per establir quotes per al català a la llei –abans no estava contemplat–, la qual cosa obligarà les plataformes audiovisuals a oferir un percentatge dels continguts en aquesta llengua. No obstant això, ha exigit "concreció" sobre els detalls de la normativa.
L'entitat ha celebrat que, segons el que va avançar ERC, la nova llei recull en gran manera demandes de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya i de la mateixa Plataforma per la Llengua, però vol saber "quin percentatge s'estipularà per a la producció pròpia, el doblatge i la subtitulació en català, ja que d'això en depèn en gran manera l'èxit o el fracàs de l'acord".
A més, l'organització vol que les competències d'inspecció i sanció depenguin de la Generalitat i que la llei especifiqui que els requisits lingüístics seran d'obligat compliment per a totes les plataformes, independentment d'on tinguin la seva seu, i no només per a la part europea del seu catàleg.
Plataforma per la Llengua veu «positiu» el pacte ERC-PSOE per l'audiovisual però vol «concreció»
L'entitat valora "amb bons ulls" el compromís del govern espanyol d'establir quotes per al català però demana propostes concretes

- Els investigadors van comptar els riures per minut dels espectadors -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Les excel·lents previsions per als bolets reobren el debat sobre la massificació del bosc Pere Fontanals | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
Publicat el 30 d’octubre de 2021 a les 17:11
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 20 i 21 de setembre: avís per intensitat de pluja a tot el país
-
Societat L'edat mitjana del donant de medul·la òssia a Catalunya són els 27 anys
-
Societat La discriminació contra el col·lectiu LGTBI+ es triplica en els últims deu anys a Catalunya
-
Societat El TSJC avala l'eutanàsia d'una jove catalana però permet al seu pare seguir-hi recorrent en contra
-
Societat El Meteocat activa l'avís de perill per pluja a tot Catalunya
-
Societat Collboni defensa que «no hi cap ni un turista més» a Barcelona