Pluges a la vista: 17 comarques en alerta durant 24 hores

El Meteocat ha activat l'avís per temps violent per la intensitat dels xàfecs en dues demarcacions, que poden anar acompanyats de calamarsa o tornados

Publicat el 18 d’agost de 2024 a les 11:06
Actualitzat el 18 d’agost de 2024 a les 17:06

Diumenge de xàfecs a gairebé tot el litoral català. Després que el vespre del dissabte el Pirineu visqués els primers episodis d'aigua, amb afectacions a la Cerdanya, les tempestes es traslladen ara a la costa, de nord a sud amb només l'excepció de les Terres de l'Ebre. 

El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha emès un avís de situació meteorològica de perill per la intensitat de la pluja que pot caure durant 24 hores. Assenyalen, a més, que el grau de perill és mitjà, de nivell tres sobre sis, en alguns punts concrets. 

Les comarques afectades, on poden caure 20 mm en mitja hora i els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta i de calamarsa, són: Baix Empordà, Gironès, la SelvaOsona, el Maresme, el Vallès Oriental, el Moianès, el Bages, el Vallès Occidental, el Barcelonès, el Baix Llobregat, el Garraf, l'Alt i el Baix Penedès, el Tarragonès, i l'Alt i el Baix Camp

A més a més, el Meteocat ha activat un avís per temps violent des de les 16:30 fins les 18:30 en dues de les comarques: Osona i el Moianès, amb la possibilitat de forts vents i precipitacions acompanyades de pedregades, ràfegues de vent de 90 quilòmetres per hora o tornados.