[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6PCjDyJKjbE[/youtube]
La Societat Catalana de Pediatria no veu amb bons ulls que l'Ajuntament de Barcelona doni suport a un documental que posa en dubte l'eficiència de la vacuna del papil·loma humà. El logotip del consistori apareix en la publicitat del film (Papil·loma: les dones hem de decidir), que s'estrenarà demà i és obra de Frederic Pahisa.
El president de l'entitat, Ferran Moraga-Llop, ha volgut deixar clar que aquesta vacuna "està autoritzada per les agències reguladores de tot el món, té un reconeixement científic, s'aplica sense problemes importants i la seva relació benefici-risc és molt positiva". "No hi ha raó per al debat, que en tot cas ha de ser científic", ha dit el president dels pediatres catalans.
El metge ha reconegut que encara no ha vist el documental, titulat, però ha augurat que es dóna la versió dels grups antivacunes, "sense base científica". Moraga ha remarcat que "s'han dit moltes falsedats i el que hauria de fer l'Ajuntament és parlar amb el Departament de Salut perquè li expliqui els beneficis de la vacuna".
L'Ajuntament defensa la llibertat d'expressió
Per la seva banda, el consistori ha subratllat que segueix "defensant i promovent que la ciutadania s'aculli al calendari de vacunes de la sanitat pública, com un dret de totes les persones a estar immunitzades, tant en els nens com entre els adults".
A més, l'Ajuntament ha precisat que no ha finançat específicament el documental. El 2011 el mandat de l'alcalde Xavier Trias va atorgar a l'entitat Entrepobles una subvenció plurianual de 3 anys dins de la convocatòria pública per a projectes, als quals l'ONG va incorporar la realització del film, "que l'Ajuntament va autoritzar, entre altres iniciatives".
Així, l'equip d'Ada Colau ha defensat la llibertat d'expressió i d'actuació de les entitats i els autors del documental, que posen sobre la taula un "debat existent a la societat", que és positiu i necessari que s'afronti de forma serena donant veu a totes les parts.
Polèmica entre el govern de Colau i els pediatres per la vacuna del papil·loma
La Societat Catalana de Pediatria no veu amb bons ulls que el consistori doni suport a un documental que posa en dubte l'eficiència d'aquest mètode
ARA A PORTADA
-
-
Més del 60% dels catalans avala la prohibició de la compra especulativa d'habitatge Lluís Girona Boffi
-
Foment amenaça de portar al TC les mesures estrella d'Illa i els Comuns en habitatge Pep Martí i Vallverdú
-
-
L'Iran tanca l'estret d'Ormuz de facto i amenaça l'economia global: bombardejarà qualsevol vaixell Marc Orts i Cussó
Publicat el
30 de març de 2016 a
les 18:58
Et pot interessar
-
Societat
Les sorprenents normatives de la DGT per 2026: prohibit avançar amb mal temps
-
Societat
Dispositiu dels Mossos a Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat contra el tràfic internacional de cocaïna i haixix
-
Societat
El Turó de Montgat, el cim més petit de Catalunya
-
Societat
Un ferit en l'incendi d'una barraca entre Sant Fost de Campsentelles i la Llagosta
-
Societat
Tres trens per hora i sentit a l'R1 per un robatori de cable entre Clot i Arc de Triomf
-
Societat
«L'actual crisi ferroviària quedarà curta d'aquí a uns anys»
