Una immobiliària ha posat a la venda 48 apartaments a la Pineda d'en Gori de Palamós, un paratge natural del Baix Empordà. La realitat és que els habitatges, que es venen a partir de 305.000 euros, encara no estan construïts però l'empresa ho ven com "una oportunitat única" i, de fet, ofereix visites als interessats. Un grup de veïns contraris al projecte s'han mobilitzat per intentar evitar que s'hi construeixi l'edifici. De moment ja han fet algunes accions com recollir signatures.
Per la seva banda, l'Ajuntament de Palamós recorda que el projecte d'edificació s'adequa al Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que es va modificar el 2008. En aquell moment es va arribar a un acord amb el propietari a qui se li va permetre edificar només a la part superior, la més pròxima a Sant Esteve de la Fosca, on ja hi ha altres edificis.
La mobilització dels veïns contraris però, ve de lluny. Fins i tot van arribar enviar una carta a qui va ser ministre de Medi Ambient, Miguel Arias Cañete, el 2013, on demanaven la suspensió automàtica de l'acord d'urbanització d'aquesta zona. Entre els motius al·legaven un perill per les persones en cas d'incendi forestal i denunciaven que la construcció afectaria una zona declarada bé cultural d'interès nacional.
Polèmica per la venda d'apartaments de luxe a la Pineda d'en Gori, un paratge natural de Palamós
Un grup de veïns contraris al projecte recullen firmes per evitar que tiri endavant | L'Ajuntament assegura que la promoció s'adequa al POUM
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’abril de 2017 a les 15:38
Et pot interessar
-
Societat
El temps d'aquest divendres 21 de novembre: alerta per neu i vent a cinc comarques
-
Societat
Les tres claus de la nova mobilitat a l'entorn del Camp Nou en dia de partit
-
Societat
Barcelona preveu iniciar a finals del 2027 les obres per recuperar el Tramvia Blau
-
Societat
Els Mossos interroguen les germanes i la psicoterapeuta de Jonathan Andic
-
Societat
El Meteocat activa alertes a nou comarques per neu, vent i mal estat de la mar
-
Societat
El 30% de les europees majors de 15 anys patiran violència de gènere, segons l’OMS
