Els Mossos d'Esquadra han detingut dos lladres que van assaltar i deixar inconscient un home gran al seu pis de Sants, a Barcelona, el 25 de novembre al matí. La víctima, de 86 anys, va ser assaltada després de retirar els diners de la seva pensió del banc. Els lladres van seguir-lo fins a casa seva i van trucar a la porta del seu domicili amb l'excusa que venien a portar una carta certificada per al seu veí, però com que no hi era, li demanaven que la recollís ell. Els va obrir la porta, però, com que sospitava d'ells, va donar-los l'esquena per anar a trucar el seu veí. Els lladres van aprofitar per assaltar-lo per darrere i van deixar-lo inconscient amb la maniobra coneguda com el matalleó. Els arrestats han ingressat a presó.
Els assaltants van repetir la mateixa maniobra amb el fill de la víctima, que també estava al domicili en el moment del robatori. Els lladres no van regirar el pis i únicament es van emportar el sobre de l'entitat financera que contenia els 1.500 euros que la víctima acabava de retirar del banc.
Precisament, aquest detall és el que va portar als investigadors a treballar amb la hipòtesi que els lladres haurien vist com la víctima retirava els diners del banc i, des d'allà, l'haurien seguit fins al seu domicili, on van decidir assaltar-la.
Les gestions d'investigació fetes a partir de les imatges de càmeres de videovigilància i la declaració de testimonis van permetre determinar que els lladres haurien coincidit amb la víctima a l'interior de l'oficina bancària, on van poder veure com el senyor retirava els diners de la pensió. A partir d'aquí, van seguir-lo fins que va entrar al seu domicili, on el van assaltar sense que ningú els pogués veure.
Un cop identificats els presumptes autors del robatori violent, es va comprovar que un d'ells, un home de 29 anys, tenia nombrosos antecedents per robatoris violents a domicilis o a les entrades dels blocs de pisos. L'altre, un home de 50 anys, li constava una ordre de crida i cerca i ingrés a presó. Finalment, es va detenir els dos lladres el passat 9 de febrer a l'Hospitalet de Llobregat i a Barcelona.
Els dos presumptes autors ja han ingressat a presó. La investigació continua oberta i no es descarta que els detinguts hagin pogut cometre més robatoris violents.
Presó per a dos lladres que van assaltar i deixar inconscient un home gran a Barcelona
Societat
L'ancià, de 86 anys, acabava de treure els diners de la pensió del banc
- Vehicle Mossos -
- Josep M Montaner
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
20 de febrer de 2022 a
les 17:51
Et pot interessar
-
Societat
Mor un motorista a l'Eixample atropellat per un conductor alcoholitzat que ha fugit
-
Societat
L'estació de Verdaguer recupera el ple funcionament després de les obres: «El passadís és molt més còmode»
-
Societat
La Universitat de Barcelona pateix un atac informàtic a les portes de l'inici de curs
-
Societat
Els Mossos sospiten que la terapeuta dels Andic va fer la ruta de Montserrat 14 dies abans de la mort d'Isak
-
Societat Un robatori de cable provoca retards de 15 minuts en l’alta velocitat entre Barcelona i Madrid
-
Societat
La Generalitat no sap quants pisos protegits a Catalunya són de propietat i quants de lloguer
