El jutjat de detinguts 2 de Barcelona ha enviat a la presó un dels detinguts en les protestes dels dies 20 i 21 de febrer per l'alliberament del raper Pablo Hasél. La magistrada ha acordat presó provisional sense fiança, tal com sol·licitava la Fiscalia, amb l'argument del risc de reiteració delictiva. La resta de detinguts, 26, han quedat en llibertat amb l'obligació de comparèixer periòdicament al jutjat. En la resta de casos, el fiscal no ha sol·licitat l'ingrés a presó. La causa està oberta pels delictes de desordres públics, danys, atemptat contra l'autoritat, resistència, furt i robatori amb força, segons ha informat el TSJC.
Alerta Solidària ha explicat que la persona enviada a la presó és un veí de Sants. Eduardo Caliz, advocat que li porta la defensa, sosté que la decisió de la jutge es basa en sospites i no sobre dades objectives perquè el seu client no té antecedents penals. A més, remarca que els fets pels qual se l'acusa són menys greus que els de la resta de detinguts, que han quedat en llibertat. És el segon detingut per qui s'acorda presó de sense fiança, el primer va ser dijous passat.
Els Mossos han detingut fins ara 101 persones durant les cinc jornades de protestes. D'aquest total, 32 són menors d'edat. La nit del dimarts 16 de febrer es van fer 18 detencions. L'endemà, dimecres 17, la xifra es va elevar fins a les 33 persones detingudes. La tercera i quarta nit es van fer 8 i 4 detencions, respectivament.
Pel que fa a la darrera, que va tenir lloc ahir al vespre en diferents ciutats com Barcelona, Tarragona o Lleida, es van comptabilitzar 38 detinguts. Paral·lelament, segons fonts policials, arran d'aquests episodis 82 agents han resultat ferits.
Presó per a un altre dels detinguts en les protestes per l'empresonament de Hasél
La causa està oberta pels delictes de desordres públics, danys, atemptat, resistència, furt i robatori amb força

- Agents dels Mossos davant de la Borsa de Barcelona, on un grup de manifestants hi ha calat foc | Adrià Costa -
- | Adrià Costa
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 22 de febrer de 2021 a les 19:40
Actualitzat el 22 de febrer de 2021 a les 20:10
Et pot interessar
-
Societat Mor el conductor d'una furgoneta a Martorell, en una sortida de via a l'AP-7
-
Societat Mor electrocutat un treballador de 41 anys a la Zona Franca
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó