El jutjat d'Instrucció 4 de Barcelona ha rebut avui set detinguts en relació a les protestes d'ahir a Barcelona amb motiu de l'empresonament de Pablo Hasél. El jutge ha ordenat presó provisional sense fiança per a un dels implicats, mentre que per a la resta n'ha ordenat llibertat provisional amb l'obligació de comparèixer cada quinze dies als jutjats. La causa està oberta pels delictes de desordres públics, atemptat contra l'autoritat, danys i lesions.
Pel que fa als detinguts a Lleida, el jutjat d'Instrucció 1 ha rebut set detinguts en relació als aldarulls d'ahir i n'ha acordat la llibertat provisional amb l'obligació de comparèixer davant del jutge quan siguin requerits. En aquest cas, la causa està oberta per un delicte de desordres públics. El jutjat d'Instrucció 1 de Vic ha rebut avui tres detinguts en relació als incidents de dimarts al municipi i n'ha acordat la llibertat provisional. La causa, en aquest cas, està oberta per desordres públics i danys.
Els Mossos han informat aquest matí que hi ha 33 persones detingudes i dotze ferits, inclosos agents, arran dels aldarulls d'aquests dies. Dels detinguts, dotze són a Barcelona, catorze a Lleida, cinc a Girona i dos a Tarragona. Pel que fa als ferits, deu a Barcelona, un a Lleida i un a Girona. Els manifestants també van cremar nou vehicles ahir. Tot plegat, en la segona nit d'incidents a les principals ciutats del país arran de l'empresonament del raper de Lleida.
[noticia]216133[/noticia]
Una altra condemna a Hasél
L'Audiència de Lleida ha confirmat la condemna de 2 anys i mig de presó a Pablo Hasél, imposada el 5 de març de 2020 pel jutjat penal 3 de Lleida, per haver amenaçat el testimoni d'un judici per una presumpta agressió d'un guàrdia urbà a un menor, en què l'agent va ser absolt. En concret se'l condemna a 1 any i 9 mesos de presó per un delicte d'obstrucció a la justícia i 9 mesos per amenaces. Encara es pot presentar recurs de cassació.
Si es rebutgés, però, la pena se sumaria a les dues ja fermes de l'Audiència Nacional per enaltiment del terrorisme que ascendeixen a 2 anys i 9 mesos i també a un altre any de presó per no haver pagat les multes imposades en diverses sentències. En total, doncs, Hasél acumularia uns 6 anys i mig de presó.
Presó per a un dels detinguts en les protestes a Barcelona per l'empresonament de Hasél
Sis detinguts més han quedat en llibertat amb càrrecs en una causa oberta per desordres, danys, atemptat i lesions
ARA A PORTADA
-
-
-
La flama del Correllengua Agermanat arrenca per recórrer els Països Catalans de punta a punta Redacció
-
Barcelona acollirà l'acte central del Correllengua Agermanat: recorregut, horaris i concerts Pau Espí Solé
-
Menys «brunch» i més «Catalunya real»: les trobades d'expats per aprendre català Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
18 de febrer de 2021 a
les 16:26
Actualitzat el
18 de febrer de 2021 a les
16:44
Et pot interessar
-
Societat
Mor un motorista en una sortida de via la C-32 a Palafolls, al Maresme
-
Societat
Els Mossos d'Esquadra investiguen la mort violenta d'un home a Barcelona
-
Societat
80 anys de l'estació més efímera del metro de Barcelona
-
Societat
Els fills estan obligats a tenir cura dels pares quan es fan grans?
-
Societat
Circulació restablerta a l'R3 entre la Garriga i Ripoll després d'una incidència per robatori de coure
-
Societat
Els busos freguen el límit tres mesos després de la crisi de Rodalies
