El Jutjat d'Instrucció 2 de Girona ha enviat a presó comunicada i sense fiança l'home que va matar la seva àvia de 90 anys a Sant Gregori (Gironès). La causa està oberta per un delicte d'assassinat. El crim va tenir lloc el matí del 23 de juny. El net, que té 37 anys, va discutir-se amb l'anciana i la va acabar escanyant en un lavabo de l'habitatge. Després va anar fins a l'hospital Santa Caterina, on el van ingressar perquè va dir que no es trobava bé. Allà ja va explicar que s'havia barallat amb l'àvia. Els Mossos el van detenir aquest dilluns, un cop va rebre l'alta. L'arrestat ha admès el crim en tres ocasions: quan ha declarat a comissaria, al jutjat i durant la reconstrucció que s'ha fet a l'habitatge de Sant Gregori.
Segons ha determinat la investigació, el detingut, de 37 anys, no tenia bona relació amb la seva àvia ni amb els que vivien a la casa de Sant Gregori. De fet, familiars seus han explicat que solia presentar-se a l'habitatge per muntar-hi saraus i es discutia amb l'anciana. Fins i tot, van haver d'avisar els Mossos d'Esquadra en diverses ocasions i va arribar a tenir una ordre d'allunyament de la seva àvia.
L'home no vivia a Sant Gregori. S'estava en un domicili de Sils (Selva), que li pagava la seva mare per mantenir-lo allunyat de la llar familiar. Al detingut, que tampoc té feina, li consten antecedents psiquiàtrics. Va estar ingressat, però actualment es medicava.
La investigació situa el crim entre les nou i les deu del matí del 23 de juny. Qui va trobar el cos de l'anciana va ser un altre net, que cap a aquella hora va arribar a l'habitatge, es va trobar la víctima estesa a terra sense vida i va alertar els sanitaris del CAP (que en van certificar la defunció). A priori, la dona no tenia signes evidents de violència, més enllà d'un tall a la cella i sang al nas.
La Divisió d'Investigació Criminal (DIC) dels Mossos a Girona es va fer càrrec del cas. L'autòpsia de l'anciana va confirmar el crim, perquè els forenses van concloure que la dona havia mort estrangulada. Els Mossos van detenir el net aquest dilluns, un cop l'hospital li va donar l'alta.
L'arrestat ha admès el crim en tres ocasions. Primer a comissaria, durant la declaració policial que se li va prendre aquest dilluns. I avui, tant davant del jutjat com també en la reconstrucció dels fets que s'ha fet a l'habitatge de Sant Gregori a primera hora de la tarda, en presència de la comitiva judicial.
Entre d'altres, ha reconegut que s'havia barallat amb la seva àvia i que l'havia agafada pel coll, fins que va perdre els sentits i va caure a terra. Segons ha pogut saber l'ACN, durant la declaració a comissaria, el processat va explicar que, mentre ell i l'anciana es discutia, la víctima li va dir que trucaria a la policia perquè l'ingressessin.
El detingut va relatar que havia intentat prendre-li el telèfon, però que la va acabar agafant pel coll fins que la víctima va perdre el coneixement. També va dir que, durant la caiguda, l'anciana es va colpejar el cap.
Atenent la petició del fiscal, Víctor Pillado, el jutjat d'instrucció 2 de Girona -que és el que porta el cas-, ha disposat presó provisional comunicada i sense fiança per al detingut. La causa està oberta per un delicte d'assassinat.
[plantillavirals]
Presó sense fiança per a l'home que va matar l'àvia de 90 anys escanyant-la a l'interior de casa seva
Societat
Durant la reconstrucció dels fets, el detingut, de 37 anys, ha tornat a admetre el crim com ja va fer davant la policia i el jutjat
- El detingut, a la casa on hauria matat l'àvia -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
28 de juny de 2022 a
les 18:48
Et pot interessar
-
Societat «Com feia la meva tia»: Albert Batlle envia els barcelonins al Corte Inglés per refugiar-se de la calor
-
Societat Gairebé el 90% dels funcionaris docents obté la primera plaça escollida per al curs vinent
-
Societat
Així serà la nova xarxa de Rodalies i Regionals: noves línies, perllongacions i millors freqüències
-
Societat El Parlament aprovarà la reclassificació professional del personal laboral d'atenció educativa
-
Societat
FGC convoca 42 places de maquinista per a la futura línia R-Aeroport
-
Societat
Desconvocada la vaga de les bugaderies industrials prevista per al 6 i 7 de juliol
