Pride Barcelona prohibirà l'accés a l'esdeveniment dels pròxims 28 i 29 de juny als partits polítics que no es comprometin a vetar les formacions homòfobes. Així ho va acordar l'assemblea de les entitats socials que organitzen l'acte reunida dijous passat. La decisió es va prendre per unanimitat.
També es va acordar que no hi haurà polítics a la capçalera de la manifestació central de l'esdeveniment -on hi haurà una pancarta enfocada als drets de les famílies LGTBI- i que la participació dels partits que sí hi puguin assistir estarà limitada a un representant amb càrrec electe de cada institució, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació, la Generalitat i la Catalunya, que no prendran part de la lectura del manifest a l'escenari principal.
Els partits polítics que vulguin prendre part del Pride Barcelona hauran de signar un compromís –en concret s'exigeix la signatura del màxim representant de la formació- que obliga a "no pactar ni avalar" formacions polítiques que "en declaracions públiques o en els seus programes fomentin el discurs de l'odi, antifeminista, racista, xenòfob, i atemptin contra els drets de les persones LGTBI+".
El manifesta també obliga la formació política que el signi a publicar i difondre aquests compromisos als seus webs i canals de xarxes socials. D'aquesta manera, Pride Barcelona segueix l'estela del que ja ha fet Pride Madrid, que tampoc vol la participació dels partits que no signin aquest manifest, i que posa les condicions difícils, en especial, als partits de dretes que han pactat governs amb la formació Vox.
Pride Barcelona prohibirà l'accés als partits que no es comprometin a vetar les formacions homòfobes
Societat
Els organitzadors de la festa LGTBI+ volen que les formacions signin un compromís
- La desfilada multitudinària LGTBI pels carrers de Barcelona | Albert Alemany -
- | Albert Alemany
ARA A PORTADA
-
Societat «He deixat d'anar al metge i a entrevistes de feina perquè no m'havia pogut dutxar» Marc Orts i Cussó
-
Política Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans? Bernat Castanyer Colomer
-
-
Política L'UCE evoca Muriel Casals per recuperar la unitat: «L'independentisme era guapo» Bernat Castanyer Colomer
-
Cultura La memòria d'un Jaume I polifacètic inaugura la Universitat Catalana d'Estiu Bernat Castanyer Colomer
Publicat el
18 de juny de 2019 a
les 18:50
Et pot interessar
-
Societat
Tornen a desallotjar un grup de migrants de la platja del Trampolín de Ceuta
-
Societat
Un carrer de Barcelona, al podi mundial de les «trampes per a turistes», segons un estudi
-
Societat
El SEM atén 65 persones per les altes temperatures des del 18 d’agost
-
Societat
Què passa si la IA destrueix llocs de treball?
-
Societat
Eclipsar la realitat
-
Societat
Totes les claus de l'obra que manté un tram de l'L1 del metro tallat durant l'estiu
