Primer pas per reformar la Rambla de Barcelona

Publicat el 30 de desembre de 2014 a les 17:16
[tv3]/videos/5417692/[/tv3] 

L'Ajuntament de Barcelona invertirà entre 17 i 20 milions d'euros per reformar un dels espais més emblemàtics i turístics de la ciutat, la Rambla. Precisament, ha estat l'afluència massiva de turistes la que ha fet prendre consciència de la necessitat de recuperar l'espai per als habitants de la ciutat, i per aconseguir aquest objectiu aquest dimarts s'ha aprovat la primera pedra de l'empresa, el Pla Especial d'Ordenació de la Rambla. Entre d'altres accions, es preveu buidar l'espai d'elements que dificulten el pas per fer-la més transitable, com ara les parades dels antics ocellaires. Al pla no hi figuren, i des de fa anys es negocia amb els seus concessionaris per trobar una sortida a la situació.

El pla estableix els criteris que han de seguir les ocupacions existents, la mobilitat, les infraestructures, la urbanització i les edificacions adjacents en una futura transformació del passeig amb l'objectiu final de protegir, preservar i posar en valor els trets d'identitat de la Rambla.

En aquest sentit, algunes mesures que proposa el pla són prohibir la ubicació de quioscos, terrasses, suports telefònics, armaris d'instal·lacions, mobiliari urbà a les zones de pas entre la Rambla i els carrers que hi conflueixen per permetre una mobilitat correcta dels vianants que travessen entre el Raval i el Gòtic.

És aquí on el pla xoca amb els interessos dels concessionaris de les antigues parades d'ocellaires. Des de l'Ajuntament s'especifica que aquestes parades no tenen cabuda en el nou pla i se subratlla que ja fa temps que es negocia en paral·lel amb els responsables d'aquests espais per trobar una sortida al conflicte. A hores d'ara, on acabarà aquesta negociació és una incògnita, però des de l'Ajuntament s'insisteix en què segons el pla, a la rambla remodelada no hi haurà aquestes parades.

Altres mesures que preveu el pla són limitar a un màxim de 12 els quioscos que es permetran o a 16 el nombre de parades de flors. Evitar que aquestes parades quedin una al davant de l'altra o, en el camp de la mobilitat, habilitar l'espai de tal manera que pugui ser compatible per al transport públic en superfície, convertir-lo en itinerari per a la bicicleta, eliminar les reserves exclusives d'estacionament o desplaçar les dues estacions de Bicing als extrems.