La platja de Port de Sagunt, al País Valencià, ha estat testimoni de la primera cria de corriol camanegre, una espècie vulnerable a la zona. Segons experts, es tracta d'un fet "excepcional" perquè no hi ha cap constància de nius a la zona.
El col·lectiu d'Acció Ecologista-Agró Camp de Morvedre han fet públic un comunicat on expliquen que aquesta espècie d'au pateix un declivi de la seva població i "es troba greument amenaçat per la pèrdua d'hàbitat; pel pas de maquinària i persones per les dunes, i per la pressió depredadora de gossos solts i gats a les platges".
Això ha fet que l'espècie estigui catalogada com a vulnerable a tot el territori valencià. De fet, des del 2013 es duu a terme un seguiment de les parelles que han fet un niu. El corriol camanegre cria preferentment en espais oberts de platges i zones humides litorals, i pon els seus ous directament a la sorra.
Entre les mesures més importants per a la conservació de l'espècie destaca la instal·lació de tancats degudament senyalitzats a les platges on fa el niu per a impedir el pas de persones i evitar molèsties.
Primera cria de corriol camanegre al Port de Sagunt
Es tracta d'un fet excepcional ja que és una espècie vulnerable al País Valencià
ARA A PORTADA
Publicat el
11 d’agost de 2019 a
les 13:42
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home després quedar atrapat sota un palet
-
Societat
Els professors endureixen la protesta: una setmana de vagues i una gran manifestació a Barcelona
-
Societat
Agredeixen sexualment una dona mentre passejava els gossos a Montjuïc
-
Societat
El català suma més de 160.000 publicacions a les xarxes en un any, un 31% més que el 2025
-
Societat
Salut recula i no incentivarà els CAP per reduir la llargada de les baixes
-
Societat
Mor un motorista en un accident a la B-23 a Esplugues de Llobregat
