Un jutge de l'Estat investigarà per primer cop l'operació Catalunya, la trama de les clavegueres governamentals i policials per construir proves falses contra personalitats i entitats vinculades al procés independentista. Així ho han avançat La Vanguardia i Crónica Libre, que assegura que s'obrirà una causa penal contra alguns dels implicats en el fet que Sandro Rosell passés dos anys en presó preventiva.
Fins ara, qualsevol investigació en el marc de l'Estat ha estat tombada tant pel Tribunal Suprem com l'Audiència Nacional. Entre les querelles que s'havien refusat hi havia la de l'expresident del Barça, però ara ha estat admesa a tràmit en el jutjat d'instrucció número 13 de Madrid. El magistrat encarregat del cas, Hermenegildo Barrera, considera que els casos descrits per Rosell "fan presumir una possible existència de delictes d'organitzacions criminals".
[noticiadiari]2/235813[/noticiadiari]
Entre aquestes infraccions del codi penal, el jutge enumera falsedat de funcionari en document oficial, acusació i denúncia falsa, malversació de fons públics i detencions il·legals. La Fiscalia de Madrid, a petició de Barrera, ha assegurat que el jutjat és competent per investigar els fets potencialment delictius. Entre els investigats hi ha l'excomissari José Manuel Villarejo, l'inspector Alberto Estévez, un soci de Villarejo a Barcelona i un exagent de l'FBI.
On també hi ha batalla judicial en el marc de l'operació Catalunya és a Andorra. La justícia del país pirinenc va reactivar la investigació el passat mes de novembre. Allà, el cas té com a implicats l'expresident espanyol Mariano Rajoy, els exministres Cristóbal Montoro i Jorge Fernández Díaz i la policia patriòtica. Tot plegat, amb relació a les pressions per obtenir informació sobre comptes bancaris de dirigents independentistes -la família de Jordi Pujol, Artur Mas o Oriol Junqueras- amb l'objectiu de desactivar el procés, l'any 2014.
Primera investigació judicial a l'Estat per l'operació Catalunya
Societat
Un magistrat de Madrid obre una causa penal contra Villarejo i altres presumptes implicats en els dos anys de presó preventiva de Sandro Rosell
ARA A PORTADA
-
Política Catalunya rep menys del 10% de tota la inversió de l'Estat a les autonomies Lluís Girona Boffi
-
-
Política Europa liquida la batalla jurídica de l'amnistia i ara la lluita és pel calendari Ferran Casas i Manresa
-
Política Xavier Godàs serà candidat d'ERC a Vilassar de Dalt després de la batalla amb Junqueras Lluís Girona Boffi
- Lluís Girona Boffi
- Redactor de Política a Nació
Publicat el
28 de febrer de 2023 a
les 10:00
Actualitzat el
28 de febrer de 2023 a les
10:15
Et pot interessar
-
Societat
Els gossos també pugen al tren: Renfe estrena bitllets per a mascotes
-
Societat
El Memorial Democràtic recupera dades «inèdites» de 37.000 catalans de les Milícies Antifeixistes
-
Societat
Els veïns de dos dels edificis afectats per l'esvoranc de l'L9 tornaran a casa dilluns
-
Societat
L'Estat manté la policia a la comissària de Via Laietana malgrat declarar-la espai de memòria
-
Societat
El fum del gran incendi de l'Aragó arriba a Catalunya
-
Societat
La pediatra del CAP que va atendre el nadó maltractat no va detectar lesions anals tres dies abans de l'ingrés
