València comença a estudiar la implantació d'un ecopeatge. El proper mes de juny es presentarà un estudi pilot liderat per l'associació Mesura i que compta amb la participació d'Abertis Mobility Services, filial tecnològica del Grup Abertis. L'objectiu és reduir el trànsit a partir d'un sistema de pagament per ús i aconseguir que la ciutat sigui neutre en carboni l'any 2030.
El projecte vol estudiar diversos escenaris per la implantació d'un peatge urbana i aconseguir, d'aquesta manera, una millor qualitat urbana i en la salut dels seus veïns. En aquest sentit, l'associació Mesura, amb la col·laboració de l'Ajuntament de València i AMS, treballa en un model inclusiu de regulació de la mobilitat urbana per determinar com es podria implantar aquesta sistema i com s'haurien de fixar els preus en base a cinc criteris (diversitat funcional, família nombrosa, autònoms, vehicles elèctrics i residents).
La prova pilot que es presentarà el juny contempla la implantació de diverses tarifes que recullen precisament situacions específiques com treballadors, persones amb diversitat funcional o vehicles menys contaminants, entre altres variables. L'experiència de València arriba en un moment on augmenta el debat sobre la possibilitat d'implantar un peatge ambiental d'accés a Barcelona amb la proposta d'entitats ecologistes i de foment del transport públic de pagar 4 euros.
[noticia]234443[/noticia]
Abertis Mobility Services (AMS) compta amb una solució cloud per a la gestió intel·ligent del trànsit a través del pagament per ús i pagament per contaminació, basada en tecnologia via satèl·lit i en el vehicle connectat. Actualment, ja està implementada en els estats nord-americans d'Oregon i Utah i, pròximament, també a Virgínia. En aquest sentit, des de la companyia apunten que la tecnologia juga un paper fonamental per fer possible sistemes innovadors que permetin incentivar, entre altres coses, un ús majoritari de transports urbans, més eficients i saludables.
Projecte pilot d'un ecopeatge a València
L'estudi, liderat per l'associació Mesura i amb la participació d'Abertis Mobility Services, vol aconseguir una ciutat neutre en carboni el 2030
- València estudia un peatge urbà -
- Grup Abertis
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de maig de 2022 a
les 16:02
Et pot interessar
-
Societat
«La IA no és necessàriament una tecnologia democràtica»
-
Societat
Apareix un cigne a les vies del tren a Puigcerdà i un veí el rescata
-
Societat
Carnaval o Carnestoltes: com s'ha de dir en català?
-
Societat
Protecció Civil recomana suspendre les rues de Carnaval a les comarques amb alerta vermella
-
Societat
Renfe suspèn el servei de Llarga i Mitjana Distància entre Catalunya i el País Valencià pel temporal de vent
-
Societat
Afectacions a l'aeroport del Prat per la presència d'un dron
