Unes 600 persones s'han manifestat aquest divendres a la tarda a Reus en defensa de l'Hospital Sant Joan. La protesta l'ha convocat el comitè d'empresa per mostrar el seu malestar amb els dirigents del centre, la manca d'informació i els pocs avenços en la negociació del conveni col·lectiu. En els últims dies, s'hi ha afegit una nova preocupació: una auditoria encarregada per la direcció amb la finalitat d'equilibrar el dèficit de l'hospital, que l'any passat va arribar als 8,4 MEUR.
Entre altres mesures, el document proposa tancar 41 llits, acomiadar 16 treballadors d'Urgències i prescindir d'un accelerador lineal i de la unitat de Medicina de l'Esport. La presidenta del comitè, Alícia Martín, ha advertit que no permetran que els treballadors i la ciutadania paguin les conseqüències d'una "mala gestió política".
Convocats pel comitè d'empresa, els manifestants s'han aplegat a les sis de la tarda davant l'edifici de l'antic hospital i, durant més d'una hora, han realitzat una marxa lenta fins a la plaça del Mercadal. Durant la manifestació, que ha estat encapçalada per una pancarta en què s'hi podia llegir 'L'Hospital és del poble, defensem-lo!', els assistents han llençat consignes contra les retallades i advertint dels efectes que poden tenir sobre la ciutadania. El comitè ha rebut el suport de nombrosos sindicats i entitats de la ciutat.
La presidenta del comitè d'empresa, Alícia Martín, ha carregat contra "la falta de respecte" que estan mostrant els responsables de l'hospital envers els 3.000 treballadors del centre i els seus usuaris. "Entenem que no es poden tancar serveis així com així, sense donar explicacions", ha lamentat.
A més, Martín s'ha mostrat contrariada pel fet que, quan la Generalitat va anunciar que intervindria l'hospital -passant a controlar el 55% de la societat-, va assegurar que assumiria el personal i el deute. "No entenem com, ara, ho volem fer pagar als ciutadans i als treballadors", ha insistit.
Els treballadors han expressat també la seva preocupació per la negociació del conveni col·lectiu, que s'hauria de signar abans de finals de juny. Martín ha explicat que les posicions estan allunyades perquè direcció pretén supeditar el pagament de direccions per objectius (DPO) a l'equilibri pressupostari de l'empresa; equiparar l'antiguitat a la del Siscat, i reduir la indemnització per cessament o jubilació.
Prop de 600 persones es manifesten a Reus en defensa de l'Hospital Sant Joan
Societat
Els treballadors rebutgen qualsevol retallada de personal i de serveis al centre sanitari
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
19 de maig de 2017 a
les 19:27
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
