Protecció Civil ha alertat d'una nova tongada de tempestes fortes aquest diumenge a la tarda especialment a les comarques del Pirineu, Prepirineu i de la Catalunya central. També és possible que arribin a punts del prelitoral i fins i tot puntualment al litoral. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), els xàfecs podran superar els 40 litres per metre quadrat en 30 minuts i anar acompanyats de calamarsa o pedra. "Demanem a la ciutadania molta precaució tant pel que fa a la mobilitat a la carretera com per les activitats a l'aire lliure i a la muntanya. I també molt de compte en el moment de travessar guals, rieres i torrents", ha assenyalat el subdirector de Protecció Civil, Sergio Delgado.
"A les zones urbanes, com malauradament varem veure ahir a la nit a Lleida, també s'hi poden fer acumulacions d'aigua en carrers i inundacions de passos subterranis", ha continuat Delgado, que ha insistit que cal evitar travessar zones inundades caminant o en cotxe "perquè no sabem a ciència certa la seva fondària i ens podrem trobar enmig d'un problema greu". Igualment, des de Protecció Civil es recorda que cal seguir les recomanacions del Servei Català de Trànsit pel que fa a la conducció, augmentar la distància de seguretat entre vehicles i reduir la velocitat en cas de pluja intensa. "Molta precaució en l'operació tornada cap a casa", ha puntualitzat el subdirector de Protecció Civil.
No obstant això, Delgado ha afirmat que les tempestes d'aquests últims dies segueixen un mateix patró, són de curta durada, de mitja hora aproximadament, i ràpidament passa el perill i es normalitza la situació. Pel que fa a les comarques més propenses a tornar a patir tempestes severes aquest diumenge a la tarda, el subdirector de Protecció Civil pronostica que poden tornar a ser "la Segarra, la Noguera i el Solsonès".
Protecció Civil alerta d'una nova tongada de tempestes fortes
El Pirineu, Prepirineu i comarques centrals poden veure xàfecs de 40 litres per metre quadrat en 30 minuts
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
14 de juliol de 2013 a
les 14:03
Et pot interessar
-
Societat
Mor Josep Maria Cadena, impulsor de l'«Avui», als 90 anys
-
Societat
Els canvis de la DGT en la renovació del permís de conduir que afecten els majors de 65 anys
-
Societat
Els metges estenen la campanya per deixar de fer hores extra als CAP i endureixen la pressió al Govern
-
Societat
Les famílies afectades pels retards amb un nou institut de Barcelona ocupen el carrer
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic denunciarà davant un jurat popular la vulneració de la seva presumpció d'innocència
-
Societat
Codi lliure i verificació constant: així s'ha gestat la consulta per avalar (o no) l'acord amb Educació
