A partir d'aquest dissabte dos de maig arrenca la primera fase del desconfinament i és quan la gent gran podrà anar a caminar i també es podrà sortir a fer esport a l'aire lliure. Davant de la previsió que molta gent aprofiti el bon temps per gaudir de l'aire lliure, el sotsdirector de Programes de Protecció Civil, Sergi Delgado, ha demanat "prudència i col·laboració per evitar aglomeracions als carrers" aquest dissabte. "Ens preocupa que al migdia les famílies surtin de forma massiva", ha reconegut.
[noticiadiari]2/201526[/noticiadiari]
Les franges horàries establertes pels infants, la gent gran i els esportistes "no són recomanacions sinó horaris d'obligat compliment", ha advertit Delgado. "Es permet fer activitat física, passejar, córrer, anar amb bicicleta... però continuem confinats", ha advertit. "No pot ser que aprofitant el bon dia tothom surti com si hi hagués normalitat, perquè no hi ha normalitat. Continuem confinats i amb emergència sanitària. Tenim dies per endavant i per tant fem-ho gradualment", ha recomanat.
Delgado també a assenyalat que "ens preocupa que el missatge que pugui arribar a la població és que ens estem desconfinant. No ens estem desconfinant". "Estem adaptant el confinament per fer-lo menys feixuc, perquè pugui ser més fàcil mantenir-lo i tingui menys impacte", ha dit.
Protecció Civil preveu que aquest dissabte "molta gent" voldrà fer activitat esportiva de forma individual durant les franges horàries permeses, de 6 a 10 hores del matí i de 20 a 23 hores del vespre. "Els demanem que ho anem fent progressivament", ha indicat Delgado. "No cal que tothom surti de cop demà la matí", ha afegit.
[noticiadiari]2/201552[/noticiadiari]
També es fixaran que la gent no es desplaci per anar a fer esport a més d'1 km del seu domicili. "Si ens trobem fent esport a una zona de bosc, parc, o espai natural, els agents comprovaran si el nostre domicili habitual és a prop d'on fem la pràctica esportiva", ha dit. Pel que fa a grans parcs com a Barcelona són Montjuïc o Collserola, s'estan organitzant "espais prioritaris per córrer" i tindrà preferència l'activitat a peu per sobre de la ciclista.
Les franges horàries que s'aplicaran a partir d'aquest dissabte elaborades pel govern espanyol té similituds amb la proposta que havia elaborat Protecció Civil de Catalunya i que va enviar a Madrid. "Fins i tot hi ha continguts redactats de manera literal com els havíem proposat", ha explicat Delgado.
[noticiadiari]2/201411[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201365[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201075[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/200939[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
Protecció Civil avisa que els horaris per sortir al carrer «són d'obligat compliment»
"Ens preocupa que al migdia les famílies surtin de forma massiva", reconeix Sergi Delgado

- Límits provincials de Lleida i Girona a la carretera N-260, a Bellver de Cerdanya -
- ACN
Ara a portada
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Política L'escriptora Margarida Aritzeta presenta una petició d'indult total per a Laura Borràs Redacció
Publicat el 01 de maig de 2020 a les 17:28
Et pot interessar
-
Societat El temps del cap de setmana del 26 i 27 d'abril: tornen les pluges
-
Societat Retards de fins a una hora i mitja a la línia d'alta velocitat Madrid – Barcelona per una avaria a l'Aragó
-
Societat Tallada la ronda del Mig per una persona enfilada als panells informatius
-
Societat Més obres al Barça: l'Ajuntament dona llum verda a la reforma de la Masia