Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat aquest dissabte al vespre el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT) per Onada de calor activada el passat dissabte, 11 de juny. El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) preveu que les temperatures ja no seran extremes de manera continuada i aniran disminuint, de manera lenta i progressiva, a partir d'aquest diumenge.
No obstant això, s’assoliran valors normals per l’època un cop passada la revetlla de Sant Joan. L’SMC ha registrat les següents temperatures màximes destacades en aquest episodi: Pantà de Riba-roja, 43,1 graus; Vinebre, 42,6; Gimenells, 42,1; Ascó, 42; Seròs, 42; Alcarràs, 42; i Baldomar, 40,6.
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha activat recursos d’assistència mèdica en 155 incidents relacionats amb l’onada de calor, la majoria de caràcter lleu. A més, el telèfon 061 Salut Respon ha atès 95 incidents fins aquest divendres a mitjanit.
Tot i això, el risc d’incendis es manté elevat i es demana molta col·laboració a la ciutadania perquè evitin les activitats que puguin generar risc de nous incendis així com extremada prudència en les activitats al territori.
Protecció Civil desactiva l'alerta per l'onada de calor
El SEM ha atès 155 incidents, la majoria lleus, i el 061, 95

- Una mare i el seu fill, en un parc -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juny de 2022 a les 19:28
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest divendres 19 de setembre: jornada assolellada amb un canvi de temps a la vista
-
Societat Una nova jornada de protestes sacseja Barcelona davant l'agreujament de l'ocupació israeliana a Palestina
-
Societat Canvi de plans a la Casa de la Premsa: ara s'hi projecta un centre de recerca d'arts escèniques
-
Societat Un miler de voluntaris ajudaran a aprendre català dins d'un projecte d'Òmnium
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de setembre
-
Societat L'enginyer Luis Ubalde dirigirà l'oficina per coordinar les obres de Rodalies