Protecció Civil ha desactivat aquest dijous al vespre les alertes del pla Infocat per risc d'incendis forestals i del pla Procicat per onada de calor. La decisió s'ha pres per la disminució del risc d'incendi i la millora de les condicions meteorològiques a l'espera de l'entrada d'un front de tempestes aquest divendres. No obstant això, Protecció Civil demana no abaixar la guàrdia i mantindrà el pla Infocat en fase de prealerta.
Aquest front de tempestes afectarà primer la zona nord-oest de Catalunya, desplaçant-se cap al litoral i afectant la Catalunya central i el prelitoral i, finalment, el litoral. El front pot portar associats fenòmens de calamarsa i llamps i, per això, es demana tenir prudència en els desplaçaments en vehicle i, especialment, a peu. També s'aconsella avisar el 112 davant la possible aparició d'ignicions causades per l'impacte de llamps.
Aquest dijous la superació del llindar de temperatures màximes ha quedat reduït a les Terres de Ponent i aquest vespre el Servei Meteorològic de Catalunya ha donat per finalitzat l'episodi de l'onada de calor. No es té constància d'un augment significatiu dels ingressos hospitalaris ni de les atencions sanitàries vinculades a les altes temperatures.
Protecció Civil desactiva l'alerta per onada de calor
Societat
Per aquest divendres s'espera l'entrada d'un front que podria portar calamarsa i llamps
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
21 de juliol de 2016 a
les 19:37
Et pot interessar
-
Societat
Mor l'advocat Joan Piqué Vidal als 93 anys
-
Societat
El PP porta a la Fiscalia l’esvoranc del Putxet per investigar les «possibles responsabilitats penals»
-
Societat
Els sindicats de l'habitatge mobilitzen Barcelona per preparar la vaga general de l'11-N
-
Societat
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Societat Desmedicalitzar la salut mental: les assignatures pendents per trencar l'estigma
-
Societat
Trenta quilòmetres de cues a l'AP-7 durant l'operació sortida pel pont del 12 d'octubre
