Mig miler de persones s'han manifestat aquest dissabte pel centre de Barcelona en defensa d'unes pensions públiques i sense retallades. La manifestació ha començat a la plaça Catalunya i ha acabat a Sant Jaume. En el seu manifest, entitats com la Marea Pensionista i altres plataformes i moviments han demanat que no s'aprovi el projecte de llei de reforma de pensions.
"La música i la cançó que escoltem només parla de noves retallades: no només es consoliden les actualment vigents, sinó que assistim a una cascada d'altres de noves que, de confirmar-se, deixen pàl·lides les de la reforma del 2013", es queixen.
En aquest sentit, consideren "inacceptable" que Podem hagi retirat les seves dues esmenes, "com ho és tot el projecte de llei". "Un cop més, les promeses es queden en paraules que s'emporta el vent en benefici dels de sempre", ha constatat.
Per tot plegat, demanen retirar el projecte de reforma "empobriment i privatització" de les pensions o bé que els diputats el rebutgin. També volen que als pressupostos de l'Estat per al proper any s'inclogui revalorar les pensions en funció de l'increment interanual de l'IPC i equiparar les pensions mínimes a un salari mínim interprofessional equiparable al 60% del salari mitjà, segons recomana la Carta Social Europea.
Finalment, exigeixen garantir el sistema públic de pensions a través d'un nou projecte que reculli les reivindicacions del carrer.
Protestes a Barcelona per unes pensions públiques i sense retallades
Societat
Defensen que el projecte d'Escrivá no ha de ser aprovat
- Manifestants a favor de millorar les pensions, en una imatge d'arxiu | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
13 de novembre de 2021 a
les 14:08
Actualitzat el
13 de novembre de 2021 a les
14:44
Et pot interessar
-
Societat Tallada l'R1 entre Sant Pol i Calella per una incidència en els sistemes de senyalització
-
Societat
Extingit l'incendi de vegetació declarat aquest dijous a Montjuïc
-
Societat
El 54949, premi extraordinari de la Grossa de la Diada 2026
-
Societat
Els sindicats de metges faran vaga indefinida a partir del 28 d'octubre
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
