Centenars de persones han sortit al carrer aquest dissabte a Perpinyà per protestar contra el bloqueig per part de l'Ajuntament en el projecte de col·legi-liceu que vol tirar endavant La Bressola. Els manifestants han carregat contra el govern de l'ultradretà Louis Aliot que ha impedit la compra del monestir de Santa Clara, on havia d'anar el nou centre d'ensenyança en català, fent ús del dret a retracte. Els manifestants hi veuen un "atac directe al català" i demanen a la justícia francesa que els doni empara a través dels dos recursos que han presentat."L'Ajuntament hauria d'estar orgullós que Perpinyà tingui un col·legi-liceu en català, com a Baiona el tenen en basc", diu la directora general de la Bressola, Eva Bertrana.
Prop de 700 persones han protestat aquest dissabte pel centre de Perpinyà. Els manifestants han caminat des de la plaça Catalunya fins al Castellet, malgrat que inicialment havien d'acabar davant de l'Ajuntament. I és que precisament el govern municipal liderat per l'ultradretà, Louis Aliot, ha estat el responsable d'aturar el projecte de col·legi-liceu de la Bressola, el primer que hi hauria a la Catalunya del Nord i que havia d'ubicar-se al monestir de Santa Clara.
"Estem aquí per mostrar el nostre malestar. Es tracta dels nostres fills i volem que puguin estudiar en català", remarca l'Ordet, una mare que ha assistit a la marxa. Amb ella també s'ha manifestat la Martina. Ella va portar les seves dues filles a una de les dues bressoles de Perpinyà i ara hi té la néta. La Martina carrega contra l'alcalde Louis Aliot i diu que "no entén" la seva decisió de bloquejar el projecte "i menys tenint companys a dins que hi estan a favor".
[plantillacatala]
Protestes a Perpinyà pel bloqueig de l'Ajuntament al projecte del col·legi-liceu de la Bressola
Argumenten que és un "atac directe al català" i demanen a la justícia francesa que accepti els recursos presentats

- Manifestació a favor de la Bressola a Perpinyà -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2021 a les 14:48
Et pot interessar
-
Societat Què cal fer quan som víctimes de discriminació lingüística?
-
Societat El Meteocat emet un avís per temps violent a quatre comarques durant la tarda de dilluns
-
Societat Gairebé la meitat de la població creu que parlar català hauria de ser un requisit per treballar
-
Societat Aquestes són les empreses amb més reclamacions davant l'Agència Catalana de Consum
-
Societat El nebot d'una llegenda del futbol triomfa amb la gelateria a Barcelona: «Parlo una mica de català»
-
Societat Més de 16.000 parelles casades en vint anys: l'evolució del matrimoni homosexual a Catalunya