El president de Rússia, Vladímir Putin, està "convençut" que Moscou assolirà els objectius que s'ha plantejat amb la invasió d'Ucraïna. "Així serà. No hi ha cap dubte", ha indicat Putin aquest dimarts des d'una base espacial russa a Bielorússia, on ha afirmat que aquests objectius són "comprensibles i nobles", i ha destacat que, en el seu primer discurs sobre la invasió, va assenyalar que l'objectiu principal és "ajudar la gent del Donbass".
"Sabem que les nostres forces participen en una operació militar especial -l'eufemisme rus per referir-se a la invasió- al Donbass, a Ucraïna, per brindar assistència a les repúbliques populars -les autoproclamades repúbliques de Donetsk i Lugansk-", ha indicat Putin, després de remarcar que els efectius russos actuen amb "valentia, de manera competent, eficaç i eficient".
En aquest sentit, ha defensat que, amb la guerra, els russos "prenen mesures" per garantir la seva pròpia seguretat. "Òbviament no teníem cap altra opció, aquesta és la decisió correcta", ha indicat, segons ha recollit l'agència de notícies russa Interfax. D'altra banda, ha destacat que Rússia "no s'aïllarà" del món, quelcom que veu "impossible".
Putin ha defensat diverses vegades que la invasió d'Ucraïna pretén protegir la població russoparlant a la regió del Donbass, una zona afí a Moscou. No obstant això, també ha sostingut que la decisió d'envair completament el país veí és una decisió "absolutament correcta".
[h3]Zelenski rebutja rebre el president alemany[/h3]
Per altra banda, el president d'Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha rebutjat rebre a Kíiv el seu homòleg alemany, Frank-Walter Steinmeier, pels vincles del mandatari teutó amb el gasoducte Nord Stream, una de les vies principals de transport del gas rus a Europa. Estava previst que la visita incorporés també els presidents de Polònia, Estònia, Letònia i Lituània, amb l'objectiu d'enviar un "senyal fort de solidaritat europea amb Ucraïna", segons ha dit Steinmeier. El president alemany ha afirmat que estava a punt per anar a la capital ucraïnesa "però aparentment no era el que volien a Kíiv", ha admès.
[plantillaucraina]
Putin justifica la guerra a Ucraïna: «Ajudem la gent del Donbass»
El president rus defensa que no hi havia "cap altra opció" que envair el país veí: "Va ser una decisió absolutament correcta"
- Les diputades de la CUP Dolors Sabater i Eulàlia Reguant en una reunió amb Pere Aragonès i Laura Vilagrà -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’abril de 2022 a
les 20:53
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
17:45
Et pot interessar
-
Societat
Cinc línies continuen amb trams tallats cinc setmanes després de l'accident de Gelida
-
Societat
Reobre l'AP-7 a l'Hospitalet de l'Infant, que estava tallada en sentit nord per un camió bolcat
-
Societat
Els detalls de la proposta de Pisarello per fer gratuït el metro: començar pels caps de setmana, joves i gent gran
-
Societat
Continuen els retards als trens: fins a 25 minuts en diverses línies regionals i fins a una hora a l’R11
-
Societat
Els Mossos detecten 204 possibles radicalitzacions el 2025, un 62% per gihadisme
-
Societat
Els estrangers protagonitzen la meitat de les compres d'habitatge a barris com la Barceloneta
